بازگشایی راه های دسترسی روستایی توسط معدنکاران بوکان

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: معدنکاران بوکان همانند سال های گذشته در روزهای برفی و سخت زمستان بصورت خودجوش اقدام به باز گشایی جاده های دسترسی روستاهای اطراف معادن خود نمودند.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، صالح زندش، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: معدنکاران بوکان همانند سال های گذشته در روزهای برفی و سخت زمستان بصورت خودجوش اقدام به باز گشایی جاده های دسترسی روستاهای اطراف معادن خود نمودند.

وی افزود: با توجه به شدت بارش برف در ارتفاعات و نقاط برف گیر این شهرستان با هماهنگی اداره صمت بوکان و معادن همجوار روستاهایی که راه دسترسی آنها بواسطه بارش برف و کولاک بسته شده بود را برف روبی نمایند تا تردد روستاییان مختل نشود.

زندش تصریح کرد: شهرستان بوکان دارای 47 معدن دارای پروانه بهره برداری با استخراج سالانه 2 میلیون و 281 هزارتن انواع مواد معدنی وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن بیش از 524 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که برای 630 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان اظهار کرد: معدنکاران این شهرستان در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی خود نسبت به مناطق فعالیتی معادن با ایجاد راه های دسترسی برای روستاییان، زیر سازی و آسفالت، برف روبی راه های دسترسی روستایی، کمک به ساخت و تجهیز مدرسه در روستا های همجوار، ساخت و تجهیز مساجد روستاهای همجوار و بخصوص در ایام سخت شیوع کرونا ویروس در کنار و کمک حال مردم منطقه بوداند.

وی در خصوص جلوگیری از خام فروش مواد معدنی استخراج شده از معادن این شهرستان و ایجاد ارزش افزوده برای مواد معدنی بوکان عنوان کرد: در راستای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در این شهرستان بوکان واحدهای فرآوری مواد معدنی از جمله واحد کنسانتره سازی و سنگبری ایجاد شده است که بزودی شاهد افتتاح و بهره برداری آنها خواهیم بود.