هوشمندسازی کنتورهای آب مشترکین در آذربایجان غربی

با همکاری یک شرکت‌ دانش‌بنیان، کنتورهای آب مشترکین در آذربایجان غربی هوشمندسازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، جلسه امکان سنجی نحوه هوشمندسازی کنتورهای مکانیکی خانگی قدیمی مشترکین شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، نمایندگان شرکت دانش‌بنیان هوش‌افزار ال آی و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی برگزار شد.

در این جلسه که با هدف بهبود دقت اندازه‌گیری مصرف آب، کاهش اشتباهات قرائت و بهره‌وری بیشتر در مدیریت مصرف آب بدون نیاز به جایگزینی کنتورهای قدیمی با کنتورهای دیجیتالی برگزار شد، مسائل مرتبط با فناوری هوشمندسازی برای بهبود عملکرد کنتورهای مکانیکی قدیمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نمایندگان شرکت دانش‌بنیان هوش‌افزار در این جلسه، راهکارها و فناوری‌های جدیدی شامل استفاده از سنسورها و شبکه‌های ارتباطی بی سیم برای انتقال داده‌ها، نرم‌افزارهای تحلیلی جهت پیش‌بینی و کاهش خطاها و همچنین رابط‌های کاربری مناسب برای مشترکین را برای هوشمندسازی کنتورهای مکانیکی معرفی کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت اجرای طرح هوشمندسازی و بررسی نیازمندی‌ها اظهار داشت: این طرح می‌تواند منجر به بهبود عملکرد سیستم‌های آبرسانی و کاهش هدررفت منابع آبی شود.

در ادامه این جلسه با توجه به بررسی‌ها و گفتگوهای انجام شده، مقرر شد برای اجرای طرح هوشمندسازی کنتورهای مکانیکی خانگی، مراحل بعدی شامل آزمایش و پیاده‌سازی در مقیاس کوچک صورت گیرد.

 این طرح با همکاری شرکت دانش‌بنیان شهید کشتگر و تیم فنی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی اجرا خواهد شد.

با اجرای موفق طرح هوشمندسازی قرائت و کنترل کنتورها، انتظار می‌رود ضمن آنکه اشتباهات خواندن کنتورها کاهش یافته، دقت اندازه‌گیری مدیریت مصرف آب نیز بهبود یابد.

 این اقدام بواسطه بهره‌وری بیشتر از منابع آبی، حفظ محیط زیست، افزایش رضایت مشترکین و دقیق آمار و اطلاعات مالی، تحولی قابل توجه در حوزه هوشمندسازی و قرائت کنتورهای خانگی قدیمی قلمداد می‌گردد.

انجام طرح مشترک با شرکت‌های دانش بنیان، از مجموعه برنامه‌های تفاهم نامه همکاری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با شرکت شهرک‌های صنعتی ارومیه است.