مسدود شدن راه دسترسی 90 روستای آذربایجان غربی به دلیل بارش برف و کولاک

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: بارش برف و کولاک راه ارتباطی به ۹۰ روستای استان را مسدود کرده است .

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، منصور نصرتی روز جمعه در گفت‌و گوی خبری اظهار داشت: با وجود بازگشایی محورهای روستایی در اکثر محورهای استان ولی به علت کولاک شدید ۲ روز گذشته در حال حاضر ۹۰ روستای استان مسدود شده است.

او اضافه کرد: این تعداد روستا اغلب در شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر و بوکان در جنوب استان واقع شده است که تلاش خواهد شد ظرف چند روز آینده راه دسترسی تمامی این روستاها بازگشایی شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی افزود: در زمان حاضر تمامی محورهای مواصلاتی استان به غیر از محور تکاب – دوراهی ایران‌خواه در محدوده استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی و محور مهاباد – بوکان ( جاده برهان) باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

نصرتی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ اضافه کرد: شهروندان تلاش کنند از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و به هنگام رانندگی در رورزهای بارندگی از سالم بودن سیستم روشنایی وسیله نقلیه، سالم بودن لاستیک ها و برف پاک کن اطمینان حاصل کنند.