معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان

انجام بیش از ۱۳۲ هزار مورد بازرسی در آذربایجان غربی

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۱۳۲ هزار و ۸۵۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در راستای کنترل عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی، خدماتی و واحدهای صنفی در سطح عرضه انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ایرج مرندی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۱۳۲ هزار و ۸۵۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در راستای کنترل عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی، خدماتی و واحدهای صنفی در سطح عرضه انجام شده است.

مرندی افزود: بازرسی های انجام شده طی ۱۰ ماهه نخست امسال منتج به تشکیل ۸ هزار و ۷۰۷ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۴ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال شده است که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

مرندی تصریح کرد: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۳ هزار و ۹۱۲ مورد شکایت و گزارش مردمی به ستاد خبری سازمان واصل شده است که ۳ هزار و ۱۴۸ مورد از شکایات دریافتی بصورت تلفنی، ۵۰۴ مورد بصورت مراجعه حضوری و ۲۶۰ مورد نیز بصورت کتبی بوده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: شکایات و گزارشات مردمی واصله به مرکز ستاد خبری سازمان پس از بررسی و رسیدگی یک هزار و ۸۳۵ مورد تخلف، یک هزار و ۸۱۶ مورد نیز غیر متخلف و ۲۶۱ مورد نیز در دست بررسی و رسیدگی می باشد.

ایرج مرندی اضافه کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال واحدهای صنفی باید تمام موارد قانون نظام صنفی را رعایت کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی با خاطیان امر مطابق قانون نظام صنفی رفتار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان عزیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی اعم از احتکار، گرانفروشی، قاچاق، عدم ارایه فاکتور فروش، عدم درج قیمت بر روی اجناس و غیره را از طریق سامانه ۱۲۴ بصورت شبانه روزی ویا مراجعه حضوری با ما در میان بگذارند تا در کمترین مدت زمان مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.