به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حسین گروسی افزود: در حوزه ریلی، پیشنهاد جدید ایران، اتصال ریلی منطقه چشمه ثریا در منطقه آزاد ماکو به مرند بود که بتوانیم راه آهن را متصل کنیم و یک شبکه کریدوری جدید به شبکه کریدوری شرقی- غربی ایران افزوده شود.
وی افزود: همچنین با تکمیل این کریدور ریلی، ترکیه می تواند به آب های آزاد دسترسی یابد که موضوع در حال پیگیری است.
گروسی اضافه کرد: این مسیر یکی از مسیرهای ریلی مهم برای کشور است و مطالعات طراحی مسیر اتصال ریلی تبریز به کارس ترکیه از مسیر این منطقه انجام شده است.
وی با بیان اینکه این خط راه آهن خیلی از مدت ها پیش در دستور کار است و با توجه به اینکه آماده بودن خط ریلی تا تبریز و جلفا، امکان اتصال ریلی از جلفا به ماکو فراهم است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: امروزه ترانزیت با کشنده های سنگین دیگر منسوخ شده و همه کشورها به سمت ترانزیت ریلی روی آورده اند و دولت باید با نگاه ویژه هر چه زودتر عملیات اجرایی این خط ریلی را آغاز کند.
شایان ذکر است: این مسیر ریلی از دهکده لجستیک واقع در محدوده فرودگاه ماکو عبور میکند که نقش مهمی در توسعه اقتصادی و لجستیکی منطقه آزاد ماکو ایفا خواهد کرد. این خط ریلی به طول ۲۰۰ کیلومتر و به صورت برقی در ۲ خط با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای محور ترانزیت چین و اروپا طراحی میشود و برای اجرای آن ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.
مراسم افتتاح مرکز اورهال و بازسازی ماشینآلات راهداری آذربایجانغربی و رونمایی از ۱۸ دستگاه انواع ماشینآلات راهداری جادهای، امروز با حضور رضا رحمانی استاندار آذربایجانغربی برگزار شد.
فرمانده انتظامي شهرستان خوی گفت: عامل تیراندازی مرگبار در یکی از روستاهای این شهرستان که به کشته شدن کودک ۹ ساله و زخمی شدن چهار نفر انجامید، کمتر از ۱۲ ساعت پس از حادثه در مخفیگاهش دستگیر شد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، با هشدار درباره بحران شدید دریاچه ارومیه گفت: برداشتهای غیرمجاز آب و کشاورزی بدون الگوی صحیح، تراز آبی نگین فیروزهای آذربایجان را به حد بحران رسانده است و ضرورت ورود قهری مسئولان را آشکار میکند.
اعضای شورای شهر تبریز هشدار دادند که تغییر کاربری گسترده اراضی و حفر چاههای غیرمجاز باعث شده آب دریاچه ارومیه صرف خوشنشینی برخی شود.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه