بزودی؛

تله کابین نیمه کاره ارومیه تعیین تکلیف می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: ساخت تله کابین ارومیه به سرمایه گذار جدید واگذار می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، مرتضی صفری از امضای قریب الوقوع تفاهم نامه ساخت تله کابین ارومیه با سرمایه گذاران جدید خبر داد و افزود : این طرح  که نیاز اساسی صنعت گردشگری استان است به زودی تعیین تکلیف خواهد شد .

طرح ناتمام تله کابین ارومیه، در یک دهه اخیر باوجود اعلام چنندباره ضرب الاجل و فرجه زمانی، به صورت ناقص و مستهلک باقی مانده است.

سال ١٣٧٩ احداث طولانی‌ترین تله‌کابین خاورمیانه در شهر ارومیه بر سر زبان ها افتاد، اما عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۸ به بعد به دلیل تعارضات و مشکلات مدیریتی واجرایی  ، متوقف شد .

تله کابین ارومیه با ۳۶ کیلومتر بزرگ ترین تله کابین کشور عنوان شده و قرار بود در ۵ فاز شامل ٣ خط تله‌کابین، مجتمع پذیرایی، کافی‌شاپ و سالن‌های ورزشی اجرایی شود.

فاز اول این طرح در مسیری به طول ۸.۵ کیلومتر از جانوسلو به کوه ایوعلی کنار جاده بند ارومیه، فاز دوم از ایوعلی تا سد شهر چایی به طول ۱۲ کیلومتر و فاز سوم از سد شهرچایی تا پیست اسکی خوشاکو به طول ۱۵.۵ کیلومتر احداث می شود.

در طرح این پروژه زیپ لاین ۶۲۰ متری، پل معلق شیشه ای، استخر، مسیر دوچرخه سواری، پیست کارتینگ در لاین ۴۷۰ متری، پیست اسکی مبتدی و حرفه ای و چمنی، پیست موتور سواری دو چرخ و چهار چرخ، هتل چهار ستاره در هفت طبقه، اقامتگاه با ظرفیت ۲۰ اتاق و مسیر پیاده روی پیش بینی شده  است.