توسعه گردشگری با کشورهای هم‌مرز آذربایجان غربی در اولویت قرار دارد

استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه گردشگری با کشورهای هم‌مرز با استان در اولویت قرار دارد و در این راستا با مسئولان کشورهای عراق و ترکیه نشست‌هایی برگزار شده و نیز تفاهم‌نامه‌هایی هم با موضوعات گردشگری به امضا رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: آذربایجان دارای ظرفیت‌های بسیار در حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی بوده که از این حیث در شمال غرب بی‌نظیر است اما متاسفانه آنگونه که باید و شاید این ظرفیت‌های شناخته نشده است.

او با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای یک هزار و ۷۸۰ اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی است، افزود: همچنین دو پایگاه ملی حسنلو نقده و بسطام چایپاره در این استان وجود دارد و هم‌مرزی با سه کشور خارجی ترکیه، جمهوری آذربایجان غربی و عرق یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم آذربایجان غربی است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: آذربایجان غربی همچنین دارای جاذبه‌های طبیعی زیبایی است که از آن جمله می‌توان به دریاچه مارمیشو، دریاچه دالامچر، آبشار سیلوک، سوله‌دوکل ارومیه، غار سهولان مهاباد، آبشار شلماش سردشت و … اشاره کرد.

او تصریح کرد: آذربایجان غربی از نظر تنوع گردشگری نیز یکی از استان‌های دارای پتانسیل است که با بازگشایی مرز تمرچین پیرانشهر گردشگری مذهبی در آذربایجان غربی تقویت شده و در آینده نزدیک نیز در نظر داریم شرایط سفر زیارت از عتبات عالیات سوریه نیز از طریق مرزهای استان فراهم شود.

معتمدیان گفت: از آنجایی که آذربایجان غربی یکی از استان‌های درگیر در دفاع مقدس بود یادمان‌های باارزش مربوط به این دوران در استان وجود دارد که یکی از جاذبه‌های گردشگری استان است.