برخورد با فساد وظیفه دستگاه قضایی است/نمایندگان ارومیه کارنامه ارائه دهند

فعال اجتماعی سیاسی آذربایجان غربی با بیان اینکه فساد در هر کجا و توسط هر فردی اتفاق افتاده باشد باید مورد پیگیری قرار گیرد گفت: مبارزه با فساد وظیفه دستگاه قضایی است.

حسین حاجی نبی زاده در گفت و گو با خبرنگار قارتال نیوز بیان کرد: مبارزه با فساد وظیفه دستگاه قضایی بوده و باید از دخالت در امورات دستگاه قضا جلوگیری کرد.

وی افزود: سوابق بنده بیانگر این مساله هست که بنده به غیر از مبارزه با فسادهای امنیتی و سیاسی پرونده های بسیاری در رابطه با فسادهای اقتصادی داشتم.

حاجی نبی زاده ادامه داد: برخی ها از پرونده فساد شهری به عنوان دکه ای برای جمع آوری رای استفاده می کنند کسانی که در مورد فساد شهرداری صحبت می کنند باید توجه کنند که نباید مبارزه با فساد را سیاسی کرد در حال حاضر برخی از نافراد در شهر ارومیه حرف از فساد میزنند و مبارزه با فساد را نقل مجالس کرده است عقبه این افراد را من میشناسم.

این فعال اجتماعی سیاسی تصریح کرد: تا زمانیکه فرد متهم است نباید از او به نام مجرم یاد کرد ما بعنوان فعال سیاسی و اجتماعی حق نداریم از این موضوع استفاده کنیم این پرونده برای برخی ها دست آویز شده تا در انتخابات از آن به نفع خود استفاده کنند.

بنابراین تصمیم درست را می توان با تحقیق از کف جامعه انجام داد، در مورد فساد شهری از مردم کف جامعه سوال کنید از مناطق پایین شهر بپرسید، ببینید آیا از عملکرد این فرد رضایت دارند یا خیر؟

حاجی نبی زاده ارومیه را شهری محروم رو به در حال توسعه عنوان کرد و گفت: وضعیت کنونی شهر ارومیه، نه در شأن نظام مقدس است و نه در شأن مردم آذربایجان، اگر به شاخص‌ها نگاه کنیم، محروم به سمت در حال توسعه است؛ البته اگر اجازه بدهند!

وی با اشاره سوابق کاری خود و شناخت کامل از ظرفیت های شهر ارومیه گفت: بنده شناخت کاملی از واقعیت های موجود جامعه دارم و دارای ظرفیت ارائه راهکار برای مشکلات کنونی شهر را دارم در خودم این توان را می‌بینم که بخاطر حق شهر ارومیه با مدیران میانی و بالا تعامل و جنگ کنم، فلذا برای منافع و مصالح مردم وارد این عرصه شدم.

وی توان نمایندگان فعلی ارومیه را برای حل برخی مشکلات پایین عنوان کرد و گفت: این نمایندگان توان حد اکثری خود را برای بهبود وضعیت کنونی ارومیه بکار بسته اند و ما نباید بگوییم کاری انجام نداده اند بلکه باید گفت: توان نمایندگان پایین بوده که نتوانستند کاری انجام دهند اقدامات آنها کافی نبوده و در شان شهروندان این شهر نیست.

ستاد احیا دریاچه ارومیه، ستاد انتخابات بود

وی در مورد وضعیت کنونی دریاچه ارومیه گفت: وضعیت فعلی دریاچه حاصل چندین سال گذشته است، دریاچه ارومیه نه تنها برای شهر ارومیه بلکه برای استان و شهرهای همجوار و کل مردم ایران تبدیل به یک مسئله مهّم کشور شده است؛ وضعیت دریاچه خوب نیست و این کار امروز نیست، عوامل مختلفی در وضعیت کنونی دریاچه ارومیه دخیل هستند که از جمله کاهش بارندگی ها، سیاست گذاری های نادرست را میتوان از این عوامل نام برد.

وی ستاد احیای ارومیه را ستاد انتخابات نامید و تصریح کرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه بیشتر برای انتخابات منبع درآمدی برای برخی افراد بود.

حاجی نبی زاده بیان کرد: نمی خوام پوپولیستی صحبت کنم و شعار مردم فریب نمی دهم با عملکرد علمی وتخصصی میتوان به احیای دریاچه ارومیه امیدوار بود.

معتقد هستم باید برای احیای دریاچه ارومیه از تجربیات کشورهای دیگر و از مناسبات دیپلماسی استفاده کرد و دریاچه را به مرور احیا کرد.

فعال اجتماعی سیاسی خاطر نشان کرد: در گذشته دریاچه ارومیه به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری معرفی می شد و هم اکنون تبدیل به شوره زار شده و کویر نیز به ظرفیت گردشگری ارومیه اضافه شده است.

نبی زاده به لیست منتشر شده توسط برخی رسانه ها در فضای مجازی واکنش نشان داد و گفت: لیست منتشر شده در حد رسانه است تا امروز بنده با هیچ کاندیدای تایید صلاحیت شده صحبت نکردم و مستقل وارد انتخابات شدم احتمالا در برخی از لیستها قرار بگیرم.

در ایام انتخابات از این لیست ها بیشتر خواهیم دید

وی ادامه داد: فضای سیاسی ارومیه به صورتیست که برای برخورد با تعدادی افراد جبهه هایی تشکیل می شود که احتمالا این افراد متحد طرز فکر مشترکی نداشته باشند ولی برای مقابله با این افراد تصمیم میگیرند با یکدیگر ائتلاف کنند.

حاجی نبی زاده با بیان اینکه، نمایندگان فعلی کارنامه ارائه دهند که که برای ارومیه چه کارهایی انجام داده اند گفت: مناسفانه افرادی که در کرسی مسئولیت تکیه داده اند به فکر .
ارومیه نبودند
خبرنگار بیتا اختیاری.