حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب افزایش آرامش کشور است

کاندیدای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: حضور مردم در پای صندوق های رای موجب افزایش آسایش، آرامش کشور و منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، عسکر دیرباز نماینده دوره چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخاباتی آذربایجان غربی با بیان اینکه فرزند آذربایجان است، گفت: در سال ۱۳۵۶ موفق به اخذ دیپلم تجربی شدم و بعد از آن وارد حوزه علمیه قم شده و دروس حوزوی خود را در پیش اساتید برجسته ای همچون میرزا جواد تبریزی، محمدفاضل لنکرانی، حسن زاده آملی به اتمام رساندم.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۶۲ تدریس در حوزه به همراه دانشگاه قم را آغاز کرده و به مدت ۱۰ سال ریاست دانشگاه قم را عهده دار بودم.

دیرباز با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: دوره نمایندگی مجلس خبرگان رهبری ۸ سال می باشد و از این رو با انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی متفاوت است.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین وظایف مجلس خبرگان رهبری تعیین رهبری و نظارت بر استمرار شرایط و اوصاف رهبر می باشد، گفت: این مجلس دارای ۷ کمیسیون مختلف می باشد که یکی از آنها کمیسیون تحقیق است که وظیفه نظارت بر استمرار اوصاف رهبری را مانند اجتهاد، شجاع بودن، عدالت، دینداری و… را دارد که با توجه به عملکرد و جبهه گیری های سیاسی در عرصه داخلی و بین المللی می تواند به این امر کمک کند.

کاندیدای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در قانون اساسی چند اصل در خصوص حضور ولایت فقیه پیش بینی شده که در حال حاضر مقام معظم رهبری به عنوان رهبر ایران اسلامی و همچنین رهبر مسلمانان جهان اسلامی که از ایشان پیروی می کنند هستند.

دیرباز در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو، گفت: در این خصوص گروه های مختلفی وجود دارند برخی با توجه به فرمایشات رهبری حضور در انتخابات را وظیفه شرعی خود می دانند، برخی از افراد منافع خود را ارزیابی که حضور یا عدم حضور آنها چه منافعی می تواند داشته باشد، این دسته از اشخاص باید توجه داشته باشند که دولت حامی و دلسوز آنها است و شرکت در انتخابات منافع بیشتری برای کشور می تواند داشته باشد، اما دسته سومی هم وجود دارند که نمی خواهند در انتخابات شرکت کنند که دلایل و سخنان آنها هم ارزشمند است باید شنیده شود.

وی افزود: برخی از امور است که برای مردم حساسیت زا می باشد مثل اختلاس ها یا حضور فرزندان مسئولین در خارج از کشور، این گونه اعمال بازتاب منفی دارد و موجب ایجاد یاس و ناامیدی بین مردم می باشد و به نظر بنده نباید همچنین اشخاصی در رده های حکومتی حضور داشته باشند.

نماینده دوره چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در طول مدت نمایندگی این استان به صورت میانگین دو روز در هفته در بین مردم برای رسیدگی به مشکلات و شنیدن نظراتشان حضور دارم و با توجه به اینکه مجلس خبرگان توانایی اجرایی ندارد بسیاری از نامه های مردم را شخصا به دست رئیس جمهور رسانده و با مساعدت های صورت گرفته بسیاری از این مسایل حل شده است.