اختصاص ۱۲ هزارمتر مربع زمین برای ساخت بیمارستان در خوی

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خوی گفت: ساخت یک بیمارستان شاخص در شمال غرب کشور در ۱۲ هزارمتر مربع زمین از سال آینده آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حسین حبیب‌زاده در نشست هم‌اندیشی معاونان توسعه مدیریت و منابع قطب ۲ کشوری گفت: با به‌کارگیری رویکرد توسعه‌محور و الگوی عدالت در سلامت و نگرش و فعل تحولی   دانشکده علوم پزشکی خوی در زمینه گسترش زیرساخت‌ها و بهبود شاخص‌های خدمات سلامت جزء دانشکده‌های در حال رشد در سطح کشور معرفی شده است.

حسین حبیب‌زاده، افزود: در دانشکده علوم پزشکی خوی در حوزه جذب دانشجو و اعضای هیئت علمی افزایش ۵۰ درصدی داشتیم.

وی با اشاره به زلزله سال گذشته در خوی گفت: در زلزله بهمن ماه سال گذشته بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر مصدوم به مراکز درمانی مراجعه کردند که تمام خدمات ارائه شده رایگان بودند و یکی از موار ویژه نیز این بود که در ۴۸ ساعت اول زلزله ۱۱۰ عمل جراحی در مراکز درمانی شهرستان صورت گرفت.

حبیب‌زاده افزود: در شهرستان ۱۲ هزارمتر مربع  زمین تملک شده که برای سال آینده ساخت یک بیمارستان مجهز شمال غرب کشور در این زمین‌ها دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: امسال دهه فجر مرکز آنژیوگرافی خوی افتتاح شد که از نظر وسعت بزرگترین مرکز در استان و مجهز به دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن بوده و دارای ۱۰ تخت بستری و قسمت‌های پره آنژیوگرافی(آمادگی) و اتاق کت لب و پست آنژیوگرافی(ریکاوری) است.

حبیب‌زاده ادامه داد: این بخش در راستای نیاز مبرم مردم شمال استان و اجرای کامل کد ۲۴۷ (سکته قلبی)کشوری احداث شد.

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه ۲۶ طرح عمرانی فعال در خوی داریم، گفت: از این تعداد ۱۱ مورد دهه فجر سال جاری افتتاح شد و بقیه طرح‌ها نیز پیشرفت فیزیکی ۳۰ الی ۸۰ درصدی دارند.

حبیب‌زاده استفاده از فرصت‌های مشترک در منطقه را از جمله اهداف نشست هم‌اندیشی معاونان توسعه مدیریت و منابع قطب ۲ کشوری عنوان کرد.