تشکیل ۲۰۹ فقره پرونده قاچاق اشجار جنگلی در آذربایجان غربی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: در سالجاری تعداد 209 فقره پرونده قاچاق اشجار جنگلی به میزان 532 تن تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، سیدنبی قائمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی برگزار شده بود، اظهار داشت: منابع طبیعی وظیفه حفظ، توسعه، بهره برداری و مدیریت جامع حوزه های آبخیز را عده دار است.

وی با بیان اینکه در بخش آبخیزداری نزدیک ۲۰۰ هزار هکتار مطالعات جدید در سطح استان صورت گرفته است، گفت: در سال های گذشته ۳۵۰ هزار هکتار مطالعات صورت گرفته بود که با همکاری و تلاش های صورت گرفته این میزان در مجموع به ۵۵۰ هزار هکتار رسیده و آماده بهره برداری های لازم است.

قائمی افزود: در سال گذشته اعتبارات بخش آبخیزداری ۷۰ میلیارد تومان بوده که انتظار می رود در سال جدید این مبلغ به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در تشریح کانون های گرد و غبار حاشیه دریاچه ارومیه، گفت: برای جلوگیری از افزایش ذرات گرد و غبار و نمک های دریاچه بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار بوته و نهال کاری برای تثبیت ذرات صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین برای جلوگیری از افزایش ذرات ۱۶۳ کیلومتر بادشکن غیر زنده در حاشیه دریاچه ارومیه ایجاد شده است.

قائمی خاطرنشان کرد: در منطقه سلماس، آغ داش میاندوآب و ۲ نقطه از ارومیه به میزان ۷۸ هکتار کانون های گرد و غبار حاشیه دریاچه ارومیه شناسایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی قاچاق اشجار نسبت به سال گذشته، گفت: با مساعدت های صورت گرفته با قوه قضائیه و نیروی انتظامی در برخورد با قاچاق چوب درختان برای حمل چوب از روستاها به شهر و سایر استان ها اشخاص نیازمند کسب مجوز حمل از محیط زیست می باشند که در همین راستا هزار مورد مجوز حمل چوب صادر شده است.

خبرنگار: علی سرخ چهره