جریمه نقدی مجازات گرانفروشی لوازم یدکی در خوی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از رسیدگی به پرونده گرانفروشی لوازم یدکی تراکتور در شهرستان خوی به میزان 2 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حسین نجف زاده گفت: پرونده یک واحد فروش لوازم یدکی تراکتور برای صادر نکردن فاکتور فروش و گرانفروشی به میزان ۲ میلیارد و ۶۸ میلیون ریال و در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان خوی رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و علاوه بر پرداخت ۲ میلیارد و ۶۸ میلیون ریال بعنوان جبران خسارت در حق شاکی خصوصی متهم را به پرداخت ۲۰ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر مبلغ گرانفروشی محکوم کرد.

به گفته نجف زاده، همچنین شعبه متهم را به پرداخت ۲۰ میلیون ریال برای ارائه نکردن فاکتور فروش به مشتریان و در مجموع به پرداخت ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

نجف زاده گفت: بازرسان اداره صنعت،معدن و تجارت استان گزارش تخلف را در پی شکایت شاکی خصوصی و در بازرسی از یک واحد لوازم یدکی فروشی کشف و پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.