مسیر دسترسی چملی گول تکاب بازگشایی شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست تکاب گفت: مسیر دسترسی به اثر طبیعی ملی « چملی گول » چمن متحرک این شهرستان با همکاری عوامل راهداری بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محمدرضا صادقیان اظهار کرد: با توجه به آغاز سال نو و حضور گردشگران نوروزی در شهرستان تکاب، مسیر دسترسی به اثر طبیعی ملی چمن متحرک که در اثر بارش برف زمستانی مسدود شده بود بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه «چملی گول» یا چمن متحرک تکاب به عنوان اثر طبیعی ملی ثبت شده است، اضافه کرد: چمن به‌صورت معلق و شناور در وسط این برکه قرار گرفته و دارای پوشش گیاهی کاملا مطلوب و مناسب است و حتی در فصل زمستان و سرمای هوا نیز چمن آن سبزی خود را از دست نمی دهد که برشگفتی بازدیدکنندگان ازاین جاذبه طبیعی افزوده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تکاب بیان کرد: این چمن به صورت جزیره ای متحرک با مساحت ۸۰ مترمربع بر روی دریاچه ای کوچک خود نمایی و با وزش باد و جریان هوا و یا تکان خاصی به جهات مختلف تغییر مسیر داده و حرکت می کند و همین امر موجب منحصر به‌فرد شدن این جاذبه طبیعی شده است.

وی با بیان اینکه کل مساحت این برکه عجیب و باورنکردنی به وسعت یک هکتار است و در میان دره‌ای عمیق قرار گرفته که نیزار، چمن سرسبز، درختان بلند و گل‌های زیبا اطراف آن جلوه ای خاص و طبیعی زیبا به آن بخشیده است، افزود: این مکان در کنار اثر تاریخی تخت سلیمان جز مناطق گردشگری منطقه است.