تاکید رئیس سازمان صمت استان بر همکاری پژوهشی سازمان و دانشگاه های آذربایجان غربی

رئیس سازمان صمت استان آذربایجان غربی و جمعی از اساتید دانشگاه ارومیه در راستای گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه با همکاری اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت از واحد صنعتی ماشین سازی پخت انواع نان بازدید بعمل آوردند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رئیس سازمان صمت استان آذربایجان غربی و جمعی از اساتید دانشگاه ارومیه در راستای گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه با همکاری اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت از واحد صنعتی ماشین سازی پخت انواع نان بازدید بعمل آوردند.

غلامرضا بابایی گفت: ارتباط مناسب صنعت و دانشگاه برای افزایش انگیزه و کارآیی دانشجویان بویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی ضروری است.

وی افزود: هم اکنون آموزش در دانشگاه ها اجباری است اما پژوهش اجباری نیست و با ایجاد اعتماد متقابل بین صنعت و دانشگاه قطعاً می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار داشت: متأسفانه امروزه کارآموزی ها معنی واقعی خود را از دست داده و باید در شیوه ی کنونی کارآموزی دانشجویان بازنگری صورت گیرد .

وی با اشاره به اهداف این بازدید اشاره کرد: آشنایی اعضای هیات علمی با نیازهای صنعت و تبدیل آن به پروژه های تحقیقانی و مشاوره ای و اطلاع از نیاز واحدها به فناوری های نو، با ایجاد و ثبت فناوری ها و دانش فنی برای بهره برداری واحد صنعتی، رفع نیازمندی های حوزه دانشجویی از طریق مهارت آموزی کارورزی و کارآموزی، تشکیل اتاق فکر صنعت و دانشگاه تخصصی از جمله این اهداف است.

مدیرعامل شرکت مورد بازدید نیز هم در این نشست ضمن استقبال از حضور اساتید دانشگاه ارومیه در شرکت تولیدی ماشین سازی پخت نان بر ضرورت هم اندیشی برای دستیابی به زبان مشترک بین دانشگاه و صنعت تأکید کرد و گفت: تحول صنعت از طریق ارتباط صنعت و دانشگاه امکان پذیر است و با همین هدف این امر محقق شده است.

در این بازدید که مدیران گروه های آموزشی دانشگاه ارومیه حضور داشتند از بخش های مختلف کارخانه از جمله آزمایشگاه کنترل کیفی، خطوط تولید ماشین های پخت نان و نمایشگاه این شرکت بازدید به عمل آمد.

در نشست مشترک اساتید دانشگاه، رییس سازمان صمت استان و مدیر عامل شرکت مذکور در خصوص گسترش همکاری های دانشگاه ارومیه با صنایع مختلف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.