یادداشت روز؛

شَرسازی یا شهرسازی؛ از جان مدیریت شهری چه میخواهید؟

بعد از ورود مجدد شورای تبرئه شده شهر ارومیه به جایگاه مدیریت شهری تنی چند از افراد حاشیه دار با استفاده از پیج ها و کانالهای مختلف در فضای مسموم مجازی درحال به حاشیه راندن امورات مدیریت شهری شده اند و در تلاش هستند تا عملکرد مدیریت شهری ارومیه را معکوس جلوه دهند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، بعد از برگزاری انتخابات مجلس در شهرستان ارومیه که با مهندسی معکوس همین افراد نتیجه شد آن چیزی که نباید می شد، اینبار همین افراد سودجو که تعداد آنها با درایت و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) از انگشتان یکدست هم کمتر شده است، با حمایت حامیان از قضا معلوم الحال خود سعی دارند فضای مدیریت شهری را به حاشیه ببرند.

جو سازی و بزرگ نمایی برای پروژه سوال و جواب از شهردار، که حق طبیعی اعضای شورا است و شهردار نیز باید در زمان تعیین شده پاسخگو باشد چرا برای این پیج ها اینقدر حیاتی است؟

آیا این همه یقه جر دادن برای منافع مردم است یا منافع شخصی، که صد البته اگر برای مردم بود این شهر فقط در مدیریت شهری خلاصه نشده است و سازمان ها و ارگان های دیگری نیز در این شهر هستند که میتوانند برای توسعه این شهر قدم های بزرگی بردارند که البته تصمیم گرفته اند بجای شهرسازی مناسب، پروژه شَرسازی را در پیش بگیرند.

حال که کلاه اعضای شورا برای شما مهم شده، بد نیست کلاه خود را قاضی نمایید و ببیند که چگونه میشود یک فرد به درجه ای از خود فروختگی برسد که منافع مردم و شهرش را فدای برخی اهداف افراد خاص نماید.

کاش با مردم صادق باشید و بگویید چه خوابی برای این شهر دیده اید که نه جرات پرداختن به فساد ثابت شده شهردار فاسد سابق را دارید نه جرات بیان عملکردهای مثبت مدیریت شهری فعلی را…؟

راستش را بگویید، نکند دلتان میخواهد شهرداری داشته باشید که تمام توانش را برای اجرای پروژه های شرَسازی بگذارد؟

در این شهر همه مقصر هستند الا شما و اربابانتان که حاضرید هر سناریوی تَوهٌمی که در ذهن خودتان نقش میبندد را در فضای مجازی نشر دهید.