پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۹ میلیون قرص نان در چهار هزار و ۷۶۱ واحد نانوایی در آذربایجان غربی پخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، امید زینالی افزود: در سال گذشته روزانه ۹میلیون قرص نان از انواع نان لواش، بربری، سنگک توسط چهار هزار و ۷۶۱ واحد نانوایی و توسط نانوایان دراستان پخت و تحویل شهروندان شده است.

در همایش روز ملی گندم و نان و تجلیل از فعالان زنجیره تولید نان در استان، با اعلام‌ این خبر، اظهار کرد: سال گذشته یک‌میلیون و ۶۱۰میلیون ریال یارانه به صورت ماهانه و بطور میانگین برای هر نفر بابت تامین نان و مبلغ سه میلیون و ۷۷۰ هزار ریال یارانه بطور میانگین برای نانوایان به صورت مستقیم و روانه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در ۶۳ مرکز شامل مراکز خرید مباشر، سیلوهای ملکی و بخش خصوصی و کارخانجات آرد با ظرفیت بیش از یک میلیون تن و توسط ۵۲ هزار و ۸۳۳ گندم کار طی بیش از ۱۳۸ هزار محموله و در ۶۰روز ۶۸۲ هزار تن گندم به ارزش ۱۰هزار و ۳۳۶هزار میلیارد تومان تحویل مراکز خرید شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۱۱هزار و ۳۸۳ تن گندم طی ۲هزار و ۳۰۰محموله به مراکز خرید تحویل شده است و از این میزان به طور متوسط روزانه هزار و ۱۰۶تن معادل ۲۷هزار و ۶۵۰ کیسه آرد تولید و به پیمانکار جهت تحویل به نانوایی ها استان در ۲۰شهرستان تحویل شده است.

وی خاطر نشان کرد:  جهت افزایش کیفیت آرد استان ۶۷هزار تن گندم کیفی نیز جهت اختلاط از بنادر به استان حمل شده است.