تشکیل ۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در میاندوآب

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: بازرسی‌های انجام‌گرفته به‌ منظور کنترل و نظارت بر بازار منجر به تشکیل ۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در این شهرستان شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رضا بهروزی با اشاره به انجام طرح‌های نظارتی ویژه بازار در طول سال، اظهار کرد: این طرح‌ها با حضور اکیپ‌هایی متشکل از بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و نیز برخی اعضای کارگروه ستاد تنظیم بازار شهرستان اجرا شده و در راستای اجری آن اکیپ‌های تشکیل‌یافته به‌صورت عملیاتی و میدانی در بازار فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: این بازرسی‌ها با رویکرد مهار تورم، جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، امید آفرینی، ایجاد رفاه و رضایتمندی عمومی در میاندوآب اجرا شده و اجرای آن نیز همچنان باقدرت ادامه دارد.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح همه بازار به‌ویژه کالاهای پرمصرف و موردنیاز مردم در زیر ذره‌بین واحد بازرسی قرار گرفته و نحوه فعالیت اصناف و کسبه بازار به‌صورت روزانه رصد و قیمت کالاها نیز بررسی و کنترل می‌شود.

بهروزی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح نظارتی و بازرسی در یک ماه گذشته از ۱۲ فروردین‌ماه تا امروز؛ ۸۶۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در میاندوآب انجام‌گرفته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب اظهار کرد: بازرسی‌های انجام‌گرفته منجر به تشکیل ۱۲۹ پرونده تخلفاتی در عناوین مختلف از جمله گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و صورت‌حساب به مشتری، قاچاق و غیره شده که واحدهای متخلف نیز طبق قانون به مراجع ذی‌ربط و تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل‌یافته یک میلیارد و ۶۳۳ میلیون ریال بوده است، گفت: با تلاش و نظارت دقیق بازرسان و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته به دنبال ثبات و آرامش کامل در بازار تلاش می‌کنیم.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت میاندوآب اظهار کرد: مردم می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص گران‌فروشی، کم‌فروشی و عدم صدور فاکتور را به‌صورت حضوری به اداره صنعت، معدن و تجارت و یا به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.