پایان تنش آبی در ۲۷ روستای پلدشت

۲۷ روستای دارای تنش آبی در شهرستان مرزی پلدشت از آب پایدار بهره مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، عدالت محوری و محرومیت زدایی از رویکرد‌های اصلی دولت سیزدهم است و دولت در این راستا بر رسیدگی به مناطق کم برخوردار و رفع مشکلات اقشار ضعیف جامعه اهتمام ویژه‌ای دارد که موید این مطلب مهم و اساسی تسریح در روند آبرسانی به روستا‌های شهرستان مرزی پلدشت برای گذر این شهرستان از تنش آبی است.

برای رفع این مشکل سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی و وزارت نیرو برای پایان دادن به دغدغه مردم در مناطق کم برخوردار دست بکار شده و ۲۰ هزار روستای کشور که تنش آبی داشتند کار‌های اجرایی را از یک سال و ده ماه پیش آغاز کردند.

در شهرستان مرزی پلدشت در شمال آذربایجان غربی عملیات اجرای آبرسانی در ۲۷ روستایی که تنش آبی داشتند   بسیج سازندگی  سپاه و آب و فاضلاب کار‌های اجرایی را بصورت جهادی آغاز کرده و تاکنون  با گذشت یک و سال ده ماه  روند اجرایی این طرح‌ها از ۸۰ درصد پیشرفت فیزکی برخوردار هست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پلدشت گفت: کاری که قرار بود در مدت سه سال انجام بگیرد به حول قوه الهی و با تلاش شبانه روزی و حرکت جهادی نیروی‌های بسیج سازندگی  ناحیه مقاومت بسیج  شهرستان پلدشت در مدت دو سال  اجرایی می‌شود.

سرهنگ عطاری خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح  ۲۷ روستای  شهرستان  که تنش آبی داشتند، از نعمت آب شرب  سالم و بهداشتی  برخوردار خواهند شد و برای اجرای این طرح ناکنون ۸۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

سروان اسماعیل زاده مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پلدشت گفت: در اجرای این طرح  دو ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۸۰۰ متر مکعب و ۵۶ کیلومتر خط انتقال آب اجراء می‌شود.

قرار با اتمام  طرح آبرسانی ۳۸۰۰ خانوار روستایی شهرستان پلدشت با جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر  از اب اشامیدنی سالم و بهداشتی  بهره‌مند شوند.