کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری ۱۴۰۳ چه کسانی هستند؟

تا کمتر از ۵۰ روز دیگر رییس جمهور جدید ایران معرفی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، پس از شهادت سیدابراهیم رئیسی، رهبر معظم انقلاب در پیامی نوشتند: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم و به ملت عزیز ایران تسلیت میگویم. جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

بر این اساس قرار است تا ۵۰ روز دیگر رییس جمهور ایران معرفی شود و عده‌ای از رییس جمهور شدن یکی از کاندیدای احتمالی انتخابات ۱۴۰۴ خبر می‌دهند. در این گزارش به معرفی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری که قبل از حادثه سقوط بالگرد و شهادت رییس جمهور از حضور آنها در انتخابات یاد می‌شد خواهیم پرداخت.

ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری نیز قرار است از دهم خردادماه آغاز شود. گمانه‌زنی‌ها برای ثبت نام کاندیداها آغاز شده و از افراد مختلفی برای کاندیداتوری نام برده می‌شود که اسامی تعدادی از کاندیداهای احتمالی انتخابات از سوی گروره رسانه قارتال نیوز در ذیل همین مطلب آورده می شود و به نظر میرسد همان نامزدهای همیشگی با اضافه شدن چند نفر دیگر تشکیل دهنده فهرست کامل این لیست این انتخابات باشند.

از افراد فعال در دولت سیزدهم می توان به حضور و ثبت نام محمد مخبر دزفولی و مهرداد بذرپاش اشاره کرد.

از جبهه اصولگرایان نیز می توان به اسامی همچمون، سعید جلیلی، محسن رضایی، محمدباقر قالیباف، پرویز‌ فتاح، محمود احمدی‌نژاد، سعید محمد، علی شمخانی اشاره داشت.

از گزینه های احتمالی جبهه اعتدالیون و اصلاح‌طلبان، علی لاریجانی، عبدالناصر همتی، اسحاق جهانگیری، مسعود پزشکیان، آذری جهرمی پتانسیل حضور در انتخابات را دارند.

گروه رسانه قارتال نیوز در روزهای آینده به سوابق کلی این افراد در زمینه های مختلف فعالیتشان خواهد پرداخت.

شما کدام گزینه را برای ریاست جمهوری  انتخاب می کنید؟