ایجاد فرصتهای برابرآموزشی با جدیت در آذربایجان غربی پیگیری می شود

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ایجاد فرصتهای برابر آموزشی در استان یا همان آموزش برای همه به صورت جدی در استان پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، جواد جنگی در آیین بهره برداری از مدرسه 9 کلاسه در روستای قره حسنلوی ارومیه با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس افزود: در راستای ایجاد فرصتهای برابر آموزشی، مشارکت خیرین و توسعه مشارکتهای مردمی و مدارس غیر دولتی موضوعی است که مورد توجه است.

وی اضافه کرد: نقش خیرین به عنوان بازوان اجرایی آموزش و پرورش در بخش تامین فضای آموزشی و درهموار سازی مسیرعدالت اموزشی و فرصتهای برابر آموزشی دارای اهمیت است.

جنگی بابیان اینکه اداره کل توسعه تجهیز و نوسازی مدارس استان نقش مهمی در رفع مشکل فضای اموزشی ایفا می کند گفت: حل مشکل کمبود فضای آموزشی با افزایش سرانه فضا میسر خواهد شد.

وی اظهارکرد: دستیابی و داشتن آموزش کیفی وارتقای کیفیت آموزش و تربیت جوانان مستعد و موفق و مورد نیاز آینده جامعه با کاهش تراکم دانش اموزی میسر می شود.

جنگی گفت: در ارومیه هم اکنون تراکم دانش اموزی در کلاسهای درس به 46 نفر رسیده است و این درحالیست که تراکم استاندارد در کشور 23 نفر است.

وی در ادامه بابیان اینکه دهه فجرزمان بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است افزود: برای خلق این دهه خونهای جوانان و انسانهای بسیاری جاری شده تا نام دلیرمردان و غیرتمندی مردم ایران در تاریخ ایران جاری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: افزایش پوشش تحصیلی دانش اموزان یکی از مهمترین این دستاوردهای عظیم است که میتواند نویدی برروند رو به رشد زیرساختهای آموزشی باشد.

در این ایین مدرسه 9 کلاسه روستای قره حسنلوی ارومیه با حضور خیرین و مسوولان این شهرستان به بهره برداری رسید .

این مدرسه در بیش از 2600 متر مربع مساحت و و زیربنای 1450 متر مربع احداث شده است.