دخالت‌های ناعادلانه و غیرشرعی در انتخابات اصناف؛ خیانت به اقتصاد کشور است

رییس سابق اتاق اصناف مرکز آذربایجان غربی گفت: در یک اقدام ناعادلانه و غیرشرعی، مسئولان بدون برگزاری کمیسیون نظارت و با نادیده‌گرفتن حقوق قانونی اصناف، تغییرات مدیریتی را به اجرا گذاشتند.

مجید محبی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری قارتال نیوز با بیان اینکه، با یک اقدام ناعادلانه و غیرشرعی، مسئولان با نادیده‌گرفتن حقوق قانونی اصناف، تغییرات مدیریتی را به اجرا گذاشتند گفت: این تغییرات که به دلیل منافع شخصی برخی افراد صورت گرفته است، خیانت بزرگی به اصناف و اقتصاد کشور محسوب می‌شود. اصناف با نقش حیاتی خود در اقتصاد و اشتغال کشور، نیازمند حمایت و توجه بیشتری هستند.

محبی افزود: عدم رعایت قوانین و مقررات انتخاباتی خیانت به اصناف و نقض آشکار  قوانین است.

رییس سابق اتاق اصناف مرکز آذربایجان غربی عدم توجه به حقوق اصناف را بزرگترین مشکل حال حاضر اتاق اصناف استان عنوان کرد و گفت: افرادیکه به اصناف و اقتصاد کشور وفادار بوده‌اند، به راحتی کنار گذاشته شده‌اند.

به گفته محبی در این بین نقش اقتصادی اصناف مغفول مانده و اصناف که نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال کشور دارند، نادیده گرفته شده‌اند.

ساماندهی اصناف بدون پروانه در ارومیه با همکاری اداره اماکن عمومی

محبی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، با همکاری اداره محترم اماکن عمومی، بخشی از خیابان شیخ شلتوت  ارومیه به عنوان پایلوت برای ساماندهی اصناف در نظر گرفته شد. در این اقدام در مسافتی حدود ۶۰۰-۷۰۰ متر، ۷۰۰ واحد صنفی شناسایی شدند که بدون مجوز فعالیت می‌کردند.

وی افزود: این اقدام منجر به شناسایی ۳۳ هزار واحد صنفی مجوزدار در ارومیه و اطراف آن و ۵۴ هزار واحد صنفی در کل استان شد.

به گفته محبی ،همچنان نیمی از واحدهای صنفی در ارومیه بدون پروانه فعالیت می کنند.

رییس سابق اتاق اصناف ارومیه ابراز امید واری کرد؛ با همکاری اتحادیه‌ها، اتاق اصناف و مراکز مربوطه، این وضعیت ساماندهی شود تا همه اصناف بتوانند در امور کشور به ویژه مسائل مالیاتی مشارکت کنند.

نادیده‌گرفتن اصناف در آذربایجان غربی؛ درخواست توجه ویژه مسئولان

رییس اتحادیه چاپخانه داران کشور از بی‌توجهی مسئولان استانی به نیازهای اصناف انتقاد کرد و گفت: استاندار آذربایجان غربی تمرکز خود را بیشتر بر صنعت و کارخانه‌ها گذاشته و توجهی به مشکلات و نیازهای اصناف نداشته است.

وی افزود: این در حالی است که استان آذربایجان غربی دارای حدود ۲۵۰ هزار واحد صنفی است که نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال‌زایی منطقه دارند.

وی خواستار برگزاری جلسات منظم و تخصصی استاندار و دیگر مسئولان با اصناف شد و گفت: اصناف در این جلسات می توانند مشکلات خود را مطرح کرده و راه‌حل‌های مناسب بیابند.