رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان سلماس

برف روبی و نمک پاشی راه های روستایی توسط معدنکاران سلماس

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان سلماس اظهار کرد: با توجه به بارش برف و برفگیر بودن راه های تردد بیشتر روستاهای سلماس مسدود شده بود که معدنکاران و واحد های شن وماسه با اقدام خود جوش با همکاره اداره راهداری اقدام به برف روبی و نمک پاشی راه های روستایی کردند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حسن پاشازاده،رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان سلماس گفت: با توجه به بارش برف و برفگیر بودن راه های تردد بیشتر روستاهای سلماس مسدود شده بود که معدنکاران و واحد های شن وماسه با اقدام خود جوش با همکاره اداره راهداری اقدام به برف روبی و نمک پاشی راه های روستایی کردند.

وی افزود: هم اکنون در شهرستان سلماس ۱۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با استخراج سالانه بیش از ۴۹۴ هزار تن انواع مواد معدنی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲۰ نفر وجود دارد.

پاشازاده اضافه کرد: در این شهرستان ۱۴۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که برای ایجاد و راه اندازی این واحدهای بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است و برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر بصورت مستقیم تسط این واحدها اشتغال ایجاد شده است.

رییس اداره صنعت، معدن وتجارت سلماس عنوان کرد: همچنین ۵ هزار ۲۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر و ۴۵۰ واحد صنفی فاقد پروانه کسب با ایجاد اشتغال برای ۱۳ هزار نفر مشغول به فعالیت می باشند که واحدهای فاقد پروانه کسب نیز در حال ساماندهی می باشند.

پاشازاده خاطرنشان کرد: در راستای نظارت بر عملکرد واحد های صنفی و غیر صنفی این شهرستان از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۶ هزار و ۳۴۲ مورد بازرسی انجام و ۵۷۳ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۱۸۱ میلیارد و ۳۶۶ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

رئیس صمت سلماس اضافه کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال در راستای احتکار از ۳۵ واحد صنفی و غیر صنفی بازرسی به عمل آمد که ۴ فقره پرونده احتکار به ارزش نزدیک به ۴۹۰ میلیون ریال کشف شد و در حوزه قاچاق کالا ۲۵۵ مورد بازرسی انجام و ۱۰ فقره پرونده قاچاق به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع گردید.

شایان ذکر است که هر ساله با بارش برف و در قالب انجام مسئولیت های اجتماعی، معدنکاران استان آذربایجان غربی اقدام به برفروبی راه های مواصلاتی صعب العبور و کمک به اهالی مناطق همجوار می نمایند.