رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان بوکان:

اشتغال بیش از ۳۸۰۰ نفر در واحدهای صنعتی بوکان

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان بوکان اظهار کرد: هم اکنون ۱۳۳ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر، با حجم سرمایه گذاری بیش از ۴۶ هزار ۷۹۹ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳ هزار و ۸۲۶ نفر در این شهرستان مشغول به فعالیت می باشند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، صالح زندش گفت: هم اکنون ۱۳۳ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر و با حجم سرمایه گذاری بیش از ۴۶ هزار ۷۹۹ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳ هزار و ۸۲۶ نفر در این شهرستان مشغول به فعالیت می باشند.

وی افزود: علاوه بر واحدهای صنعتی فوق در این شهرستان ۹ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد با حجم سرمایه گذاری بیش از ۶۵۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی ایجاد اشتغال مستقیم برای ۷۲ نفر در حال تکمیل می باشند.

زندش تصریح کرد: در شهرستان بوکان ۵۱ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی ۲۹ میلیون و ۷۳۶ هزار تن انواع مواد معدنی وجود دارد که برای استخراج و بهره برداری از این معادن بیش از یک هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و برای ۴۶۷ نفر بصورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم آمده است.

رئیس اداره صمت بوکان عنوان کرد: در این شهرستان ۳ معدن دارای گواهی کشف معتبر با ذخیره قطعی بیش از ۳۴۰ هزار تن انواع مواد معدنی در حال تکمیل مراحل اکتشافی می باشند که در این معادن ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال برای ۲۰ نفر فراهم شده است و همچنین ۳۸ محدوده اکتشافی با سرمایه گذاری ۵۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۸۰ نفر در حال اکتشاف انواع مواد معدنی می باشند.

زندش با اشاره به واحدهای صنفی شهرستان بوکان اضافه کرد: این شهرستان دارای ۱۲ هزار و ۶۹۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب با اشتغالزایی برای ۳۱ هزار و ۷۲۵ نفر می باشد و ۴۴۰ واحد صنفی فاقد پروانه کسب با اشتغالزایی برای ۶۰۰ نفر که واحد های صنفی فاقد پروانه نیز در حال ساماندهی می باشند.

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان بوکان با اشاره به عملکرد بازرسی این اداره طی ۱۰ ماهه نخست سال گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه در راستای نظارت و بازرسی از عملکرد واحد های صنفی و غیر صنفی این شهرستان ۹ هزار و ۴۹۴ مورد بازرسی انجام و ۷۰۷ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۴۵ میلیارد و ۶۲۳ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

زندش خاطر نشان کرد: طی ۱۰ ماهه نخست امسال ۸۰ مورد بازرسی در خصوص احتکار کالا انجام و یک فقره پرونده احتکار به ارزش نزدیک به ۲۳ میلیون ریال تشکیل شد و در خصوص قاچاق کالا ۵۵ مورد بازرسی انجام و ۴ فقره پرونده قاچاق به ارزش بیش از ۲۱ میلیون و ۵۳۷ هزار ریال تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع گردید.