افتتاح و کلنگ زنی 916 پروژه عمرانی و اقتصادی همزمان با دهه فجر در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: در دهه مبارک فجر امسال مجموعاً 916 پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرهای مختلف استان افتتاح و کلنگ زنی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی در گفتگوی برخط با برنامه صبح انقلاب رادیو سراسری ایران گفت: در دهه مبارک فجر امسال مجموعاً 916 پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرهای مختلف استان افتتاح و کلنگ زنی می شوند و برای این پروژه ها 7 هزار و 381 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: در دهه فجر 849 پروژه با اعتبار 4 هزار 165 میلیارد تومان افتتاح و 67 پروژه نیز با اعتبار 3 هزار و 216 میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

معتمدیان سهم پروژه های افتتاحی عمرانی را 545 پروژه با 6 هزار و 129 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این ایام فرخنده 371 پروژه اقتصادی نیز با اعتبار یک هزار و 252 میلیارد تومان و اشتغال زایی 2 هزار و 728 نفر افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

وی تصریح کرد: از مجموع پروژه های عمرانی دهه فجر امسال 484 پروژه با اعتبار 3 هزار و 25 میلیارد تومان افتتاح و 61 پروژه نیز با اعتبار 3 هزار و 104 میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: از مجموع پروژه های اقتصادی نیز 365 پروژه با یک هزار و 140 میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی 6 پروژه نیز با 112 میلیارد تومان در این ایام آغاز خواهد شد.

وی گازرسانی به 103 روستا و یک شهر را از جمله پروژه های افتتاحی در این ایام مبارک عنوان کرد و یادآور شد: استان از نظر شاخص گاز رسانی در کشور وضعیت مناسبی ندارد که امیدواریم با گازرسانی به 371 روستا در سال آینده بتوانیم از نظر بهره‌مندی مردم از گاز طبیعی به میانگین کشوری برسیم.

معتمدیان استفاده از ظرفیت های ملی و استانی برای ساخت مدارس در استان در جهت برچیده شدن مدارس کانکسی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در دهه فجر امسال 303 کلاس درس برای 10 هزار و 600 دانش آموز به بهره برداری می رسد و ما امیدواریم با توان نهادهای انقلابی در سال آینده بتوانیم با احداث 500 کلاس درس، بخشی از مدارس کانکسی در استان را حذف کنیم تا به میانگین کشوری در این شاخص برسیم.

وی گفت: احداث خطوط انتقال برق، احداث خانه های بهداشت و مرکز جامع سلامت، بهره برداری از 19 طرح در حوزه آب و فاضلاب و بهره برداری از 19 کیلومتر  راه اصلی و آغاز احداث 4 هزار مسکن ملی از جمله برنامه های استان آذربایجان غربی در دهه مبارک فجر امسال است.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: امروز نیز به صورت همزمان 92سامانه آبیاری نوین بخش کشاورزی در سراسر استان بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی این پروژه ها در تمامی 19 شهرستان استان بهره برداری و یا کلنگ زنی می شوند.

معتمدیان با تاکید بر نگاه ویژه دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌ها در مناطق مختلف کشور اظهار کرد: امیدواریم با اجرای برنامه های مختلف در سال آینده و توجه به مناطق کم برخوردار، بتوانیم از محرومیت در برخی از شاخص ها عبور کرده و روند توسعه استان شتاب گیرد.