رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان مهاباد:

پروژه آسفالت راه روستایی در مهاباد افتتاح شد

آیین افتتاح پروژه بهسازی و آسفالت راه روستای آلبلاغ-مهاباد به طول ۸.۵ کیلومتر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال با حضور قادری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد، دهقان معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی و روسای ادارات سطح شهرستان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محمد جهین رئیس اداره صمت مهاباد در آیین افتتاح این پروژه اظهار کرد: ۸.۵ کیلومتر از پروژه محور آلبلاغ با مشارکت بخش خصوصی و وزارت صمت با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی اجرا و به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: عملیات خاک برداری، زیرسازی و آسفالت این پروژه توسط شرکت آرا سنگ صنعت گوهر مهاباد بهره بردار معدن کهریزه شیخان و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان انجام شده و مقدار ۴۵۰ تن قیر رایگان برای اجرای این پروژه از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت تأمین گردیده است.

جهین تصریح کرد: اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان مهاباد در راستای افزایش ضخامت و کیفیت آسفالت به دلیل تردد ماشین آلات معدنی مقدار ۵۰ تن قیر رایگان را جهت اجرا و تبدیل به جاده صنعتی تأمین کرده است.

رییس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان مهاباد در این مراسم به عملکرد ۱۰ ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۶۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی ۴۳ میلیون و ۶۳۸ هزار تن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۴۸۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۴۹۴ نفر در حال فعالیت می باشند.

جهین عنوان کرد: همچنین در این شهرستان ۸ معدن دارای گواهی کشف با ذخیره قطعی ۳ میلیون و ۸۵۶ هزارتن انواع مواد معدنی در حال تکمیل و تجهیز برای استخراج و بهره برداری وجود دارد که برای تکمیل اکتشافات این معادن بیش از ۱۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بارش سنگین برف در مهاباد که منجر به مسدود شدن راه های دسترسی روستایی شهرستان گردید راه ارتباطی بیش از ۶۰ روستا و راه های مواصلاتی اصلی مهاباد به شهرستان های بوکان، پیرانشهر برف روبی و در بعضی از مسیرها نمک پاشی توسط معدنکاران مهابادی انجام شد.

جهین اضافه کرد: تعدادی از واحدهای شن و ماسه این شهرستان بصورت خود جوش اقدام به کمک رسانی به خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک و همچنین شن و ماسه مورد نیاز اداره راهداری و شهرداری برای نمک پاشی جاده ها را تأمین کردند.