استاندار آذربایجان غربی به تماشای «موقعیت مهدی» نشست

استاندار آذربایجان غربی شامگاه روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه سال جاری با حضور در سینما ایران ارومیه به تماشای فیلم سینمایی « موقعیت مهدی» نشست.

 به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در این برنامه که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی نیز شخص استاندار را همراهی می‌کردند ؛ محمدصادق معتمدیان به همراه سایر علاقمندان سینمای دفاع مقدس «موقعیت مهدی» را تماشا کردند.

فیلم سینمایی«موقعیت مهدی» بخشی از زندگی سردار شهید اسلام «مهدی باکری» در دوران دفاع مقدس و نحوه شهادت ایشان در جریان عملیات بدر است که به کارگردانی «هادی حجازی‌فر» به همراه ۱۵ اثر سینمایی دیگر در قالب آثار برتر «چهلمین جشنواره فیلم فجر» در سینما های ارومیه به همراه سایر سینما های کشور برای نخستین بار بر روی پرده نقره ای قرار می گیرد .

روح الله زمانی، وحید آقاپور، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی نیا، ژیلا شاهی و هادی حجازی فر بازیگران اصلی این اثر سینمای حماسی هستند که طی سال جاری به زبان «ترکی آذربایجانی» تولید و اکران می شود.
شهید مهدی باکری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلال دوران دفاع مقدس بود ودر حالی که فرماندهی لشکر ۳۱ عاشورا را برعهده داشت درعملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر ۱، ۲، ۳ و ۴، همچنین عملیات خیبر حضوری فعال داشت.
وی در خلال اجرای عملیات بدر در روستای حریبه جزیره مجنون، بر اثر اصابت گلوله مستقیم نیروهای عراقی در روز ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ شمسی به درجه رفیع شهادت نایل گردید در حالی که گروهی داوطلب برای بازگرداندن پیکر وی اقدام کردند، که در حال بازگشت، قایق آنها مورد اصابت موشک آر.پی.جی قرار گرفت و پیکر همگی آنها در اروندرود مفقود گردید.