محکومیت پنج هزار میلیارد ریالی متخلفان اقتصادی در آذربایجان غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از رسیدگی به 10 هزار پرونده تخلفاتی از ابتدای سال جاری در این استان، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حسین نجف زاده گفت: از ابتدای سال جاری شعب تعزیرات حکومتی استان به ۱۰ هزار و ۲۵۱ فقره پرونده در سه بخش کالا و خدمات ،قاچاق کالا و ارز و بهداشت ،دارو و درمان رسیدگی کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: از این تعداد پرونده هفت هزار و ۲۷۲ فقره در بخش کالا و خدمات، ۲ هزار و ۵۴۱ فقره در بخش قاچاق کالا و ارز و ۴۳۷ فقره مربوط به حوزه بهداشت،دارو و درمان می باشد که در مجموع رسیدگی به این پرونده ها متخلفان اقتصادی به پرداخت پنج هزار و ۲۲ میلیارد ریال محکوم شدند.

نجف زاده همچنین از صدور مجازاتهای غیر نقدی از قبیل ضبط کالاها و ارز قاچاق و خودروهای حامل کالای قاچاق ، تعطیلی و پلمپ واحدهای متخلف،نصب پارچه و ممهور نمودن پروانه واحدهای متخلف به مهر تخلف،حبس بدل از جزای نقدی برای برخی از متخلفان خبر داد.

به گفته نجف زاده گزارش واحدهای گشت سیار تعزیرات حکومتی با حضور دستگاههای نظارتی و متولیان بازار در سال جاری۹۳۳ اکبپ گشت و از تعداد پنج هزار و ۶۵۸ واحد بازرسی و از این تعداد بازرسی سه هزار و ۶۴ پرونده تخلفاتی تشکیل و میزان محکومیت ۹۴ میلیارد و ۶۸۹ میلیون ریال بوده است.

وی درخاتمه ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات وگزارشات مردمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی وصنفی،قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را ازطریق سامانه اینترنتی www.tazirat135.ir ویا تلفن ۳۳۴۶۶۸۰۳-۰۴۴ به تعزیرات حکومتی استان گزارش نمایند.