احداث و نوسازی آبشخورها در مناطق تحت مدیریت اداره کل‌حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با توجه به بالا رفتن دما و افزایش نیاز آبی حیات وحش در تابستان و مدیریت خشکسالی در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، آبشخور های جدید در مناطق احداث و آبشخورهای موجود نیز بازسازی و تعمیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، سعید شهند گفت: دو آبشخور جدید در جزیره کبودان پارک ملی دریاچه ارومیه  که زیستگاه بیش از هزار قوچ و میش ارمنی است احداث شده است و تمامی آبشخورهای زیستگاه های حیات وحش پارک ملی دریاچه ارومیه شامل جزایر اشک ، کبودان ، اسپیر و آرزو تعمیر و بازسازی شدند تا حیات وحش ساکن در جزایر پارک ملی به راحتی به آب دسترسی داشته باشند.

وی افزود : آبشخورهای موجود در منطقه حفاظت شده مراکان نیز مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفتند و در این منطقه نیز هیچگونه مشکلی از بابت دسترسی حیات وحش به آب شرب وجود ندارد.

شهند ادامه داد: اقدامات مختلفی جهت تامین نیاز آبی حیات وحش و آبگیری بهتر و حداکثری آبشخورها در زیستگاه های تحت مدیریت انجام گرفته است که لایروبی چشمه ها،  احداث حوضچه های آب ، نوسازی لوله کشی ها و  خرید و نصب دستگاه لجن کش  و تانکر آب از جمله آنهاست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه در روند انجام این پروژه ها تلاش شده از دانش سنتی حفظ محیط زیست نیز استفاده شود ، عنوان کرد : در این زمینه سطوح طبیعی آبگیر با لوله کشی و تانکر گذاری مدیریت شده اند تا بهره مندی  حیات وحش از منابع ابی موجود در زیستگاه بصورت حداکثری باشد.