در شهرهای قرمز کرونایی آذربایجان غربی مراسم اعتکاف و راهپیمایی پیاده ۲۲ بهمن برگزار نمی شود

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: مراسم اعتکاف و راهپیمایی پیاده ۲۲ بهمن امسال در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی استان برگزار نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، رضا ابراهیمی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی افزود: در شهرهای با وضعیت قرمز، راهپیمایی خودرویی در دستور کار خواهد بود.

وی اضافه کرد: در شهرهایی که وضعیت نارنجی، زرد یا آبی داشته باشند، راهپیمایی به صورت پیاده برگزار می شود ولی نباید تجمعی صورت بگیرد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: نبود غرفه در مسیر راهپیمایی، جلوگیری از حضور دستفروشان در مسیر، استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب برای تذکر فاصله گذاری اجتماعی و برگزاری کل مراسم در مدت حداکثر ۲ ساعت از جمله تمهیداتی است که باید در شهرهای نارنجی، زرد و آبی اندیشیده شود.

ابراهیمی گفت: تاکنون در آذربایجان غربی تنها شهر خوی وضعیت قرمز کرونایی دارد و در بقیه شهرها همچنان نارنجی یا زرد است.

وی در خصوص اعتکاف نیز بیان کرد: این مراسم در شهرهای قرمز ممنوع بوده و در شهرهای با وضعیت زرد و نارنجی تنها با ۲۰ درصد ظرفیت مکان باید برگزار شود.

وی اظهار کرد: حضور افراد بالای ۶۰ سال در مراسم اعتکاف ممنوع است و افراد حاضر باید علاوه بر تزریق سه دُز واکسن، تست منفی پی سی آر نیز ارائه دهند.