هشدار جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در زمینه وقوع کولاک برف و وزش باد

جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در زمینه وقوع کولاک برف، وزش باد و افت دما، به کشاورزان، دامداران و صاحبان واحد‌های تولیدی گلخانه‌ای هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در زمینه وقوع کولاک برف، وزش باد و افت دما، به کشاورزان، دامداران و صاحبان واحد‌های تولیدی گلخانه‌ای هشدار داد.

در این اطلاعیه از کشاورزان، دامداران و صاحبان واحد‌های تولیدی گلخانه‌ای و پرورش قارچ خوراکی استان درخواست شده تا تدابیر لازم را در راستای تامین سوخت و گرمای مورد نیاز واحد‌های خود و مدیریت بهینه انرژی اعمال کنند.

اداره کل هواشناسی نیز در اطلاعیه‌ای با هشدار سطح نارنجی و فعالیت سامانه بارشی در استان نسبت به تشدید آن در نیمه جنوبی استان خبر داده که از اویل روز پنجشنبه آغاز و تا اواخر وقت روز جمعه 22 بهمن ماه ادامه دارد.

در این اطلاعیه با بیان اینکه فعالیت این سامانه عمدتاً در نیمه جنوبی استان خواهد بود، در سطح نارنجی این اداره کل در خصوص لغزندگی و آب گرفتگی معابر عمومی، کولاک برف و کاهش دید و احتمال مسدود شدن برخی از راه‌های مواصلاتی و احتمال جاری شدن روان آب و سقوط بهمن هشدار داده شده است و نیاز است باغداران و صاحبان واحد‌های تولیدی گلخانه‌ای و پرورش قارچ و دامداران نکات ایمنی و پیشگیرانه در این زمینه را اتخاذ کنند.

طبق اطلاعیه معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، با توجه به افت دمای هوا در طی روز‌های آینده نکات زیر در واحد‌های تولیدی گلخانه و پرورش قارچ و باغات توصیه می‌شود:

در واحد‌های گلخانه‌ای در دست احداث که پوشش پلاستیکی کشیده شده است، جهت جلوگیری از فشار ناشی از برف بر روی سازه، حتما منبع حرارتی در داخل گلخانه روشن باشد.

با توجه به امکان افت فشار گاز، واحد‌های گلخانه‌ای و قارچ خوراکی گاز سوز نسبت به تامین سوخت مایع ذخیره اقدام کنند.

از کارکرد درست سیستم‌های حرارتی واحد‌های گلخانه‌ای و پرورش قارچ خوراکی اطمینان حاصل نموده و مخصوصاً دمای شبانه واحد‌های تولیدی کنترل گردد.

در گلخانه‌های دارای پرده ذخیره انرژی، در طول شب حتما ازاین پرده استفاده شود و در گلخانه‌های فاقد پرده ذخیره انرژی از پوشش دوم در داخل گلخانه استفاده نمایند.

جهت ایجاد حرارت یکسان در تمام فضای داخل گلخانه حتماً فن‌های سیرکولاتور روشن باشد.

جهت جلوگیری از افت دما، دریچه‌های ورودی و خروجی در سالن‌های تولیدی گلخانه و قارچ خوراکی کنترل شود.

در باغات دارای سامانه هوشمند نسبت به راه‌اندازی آن اقدام نمایند.