آیا شمشیر آیدین رحمانی برنده‌تر از شرع و قانون است ؟!

دیدن یک بانوی شمشیرباز، حس چندگانه‌ای به انسان می‌دهد، در همان چند دقیقه اول، انتظار شجاعتی که از یک شمشیرباز دارم به باور می‌رسد، پونه پورقنبر آمده است تا حق ورزشکارانش را محقق کند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، پونه پورقنبر، دبیر سابق شمشیربازی آذربایجان غربی آمده است تا حق ورزشکارانش را محقق کند، با یک جعبه شیرینی تر و تازه آمده است تا کام ما و مذاق حقیقت را شیرین کند و طولی نمی‌کشد که برق شمشیر یک مبارز در چشمان‌اش می‌درخشد و دغدغه و عرقی که باید در روح یک ورزشکار واقعی باشد در کلام‌اش جاری می‌شود.

سخنانش رو اینگونه آغاز می کند، آیدین رحمانی به عنوان رئیس هیات شمشیربازی استان، نه تنها به دنبال جایگاه آبرومندانه و رونق ورزش استان نیست، بلکه حتی وقعی هم به سرنوشت و ظلمی که به افتخار آفرینان و مدال آوران می‌شود، نمی‌نهد.

در پنج سال گذشته ورزشکارانی مثل طاهر عاشوری، سکینه نوری، الهه قهرمانی، یاسین نوری، محمد برزگر و شیدا حسینی و … که از جوانان شمشیرباز قهرمان و عضو تیم‌ملی و دارای پتانسیل هستند بنا به دلایل غیر مشخصی، حذف شده‌اند و البته تعداد زیادی بازیکن دیگر هم که من چندان نمی‌شناسم و عمر مسئولیتم به صحبت و احیای مجدد آنها قد نداد هم از این رشته در استان حذف شده‌اند، تمام این حذف‌های بی‌جهت و سلیقه‌ای در زمان ریاست آیدین رحمانی انجام شده است.

▪️چرا رحمانی پیگیر ملی‌پوشانی که به یکباره حذف می‌شوند نیست؟

سوال من این است چرا آقای رحمانی هرگز پیگیر ملی پوشان و قهرمانانی که به یکباره حذف و از صحنه ورزش استان ناپدید می‌شوند، نیست؟
اولین کاری که من بعد از مسئولیت در هیات شمشیربازی استان انجام دادم، برگرداندن ملی پوشان و مدال‌آوران حذف شده بود.
یاسین نوری، محمد برزگر و شیدا حسینی از جمله بازیکنانی هستند که اسم شان از اردوهای تیم ملی حذف شده بود .
طاهر عاشوری نمی‌توانست بعنوان بازیکن برگردد بالاخره او را هم با سختی‌های فراوان به عنوان مربی تیم «اپه»استان برگرداندم و بالافاصله در کوتاه ترین زمان محمد و یاسین را به تیم ملی بازگردانده شدند تا برای آذربایجان‌غربی افتخار کسب کنند.

▪️ تمرین دختران شمشیرباز در پارک از سرناچاری / دلایلی که قابل قبول نیست

یکی ازمشکلات کنونی تیم شمشیربازی استان کمبود مربی است اما با وجود این خانم« الهه قهرمانی »که بعنوان مربی فلوره بانوان که یکی از سرمایه‌های ارزنده این رشته در استان است و پانزده سال عضو ثابت تیم ملی و مدال آور آسیایی بوده، امروز با ۱۰ نفرشاگرد خود آنقدر تحت فشار قرار گرفته که مجبور شده به کنارگیری و حذف خود، دست بزند و از خانه ای که متعلق به اوست دست بکشد و ۳ماه است در گرمای سوزان تابستان و لابد فردا در سوز پاییز و زمستان در پارک تمرین کند آنهم با ده نفر شاگرد دختر، چون با نهایت بی احترامی و ادبیات منحصربفرد خانم نایب رئیس برای ایشان شرط گذاشته شده بود یا باید همه شاگردان خود را در اختیار بازیکنی به نام «هانیه خوش‌خواهی» قرار بدهد آنهم بعنوان تخته تمرینی، چون آنها حتی هم‌سن هم نیستند که حریف تمرینی او تلقی شوند یا باید خودت بعنوان حریف تمرینی این خانم در اختیار و خدمت او باشی در غیر این صورت حذف خواهی شد!

الهه قهرمانی، مربی شیدا حسینی و آیلین علیاری است که هر دو عضو تیم ملی و از افتخار آفرین این استان هستند.

▪️مسعود کاظمی بعنوان مربی به پشت‌گرمی چه کسی از قانون و شرع گذر کرده‌ است؟

در هیات شمشیربازی بر سر اینکه مسعود کاظمی به عنوان یک مرد بیاید و خود را در سمت مربی بانوان و دختران، تحمیل کند، دعوا هست و بازیکنان برای پذیرفتن او و تسلیم شدن به این خواسته غیرقانونی و غیرشرعی هر روز تهدید و توبیخ می‌شوند و هرکس مخالفت کند با کوچه بازاری‌ترین الفاظ از جانب نایب‌رئیس هیات شمشیربازی استان مورد خطاب و عتاب قرار می‌گیرد. آنهم در حالی است که اگر امروز هر مسابقه‌ای در اسلحه فلوره آقایان در هر رده سنی برگزار شود، این استان هیچ بازیکنی برای اعزام ندارد ،چون مسعود کاظمی معتقد است که بازیکنان پسر، بی‌معرفت هستند و دختران با معرف‌تر از پسرها هستند و او حاضر نیست با پسرها کار کند.

واقعا من نمی دانم در هیات شمشیربازی استان چه خبر است و مسعود کاظمی چگونه به چنین پتانسیلی دست یافته که از شرع و قانون فراتر رفته و چه کسی و به چه دلیل، چنین بیراهه عریض و طویلی برای او گشوده است .

▪️هل من مبارز طلبی برای خوش خدمتی به «هانیه خوش خواهی»

بازیکنان دختر تهدید می‌شوند که اگر از مربیگری خانم قهرمانی چشم پوشی و با مسعود کاظمی، تمرین نکنند و برای هانیه خوش خواهی ( بعنوان بازیکن خواص که من اسم دیگر این خاص بودن را نمی‌دانم چه بیان کنم ) حریف تمرینی نشوند از عرصه شمشیربازی استان حذف شده و خواهند شد.

پایان بخش اول/ ادامه دارد…