اشتغال بیش ۱۴ هزار نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت خوی

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان خوی اظهار کرد: با توجه به فعالیت واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی این شهرستان زمینه اشتغال ۱۴ هزار و ۱۵ نفر در این واحدها فراهم شده است که در آینده نزدیک با راه اندازی واحدهای جدید صنعتی در خوی زمینه اشتغالزایی مستقیم برای ۲۱۱ نفر دیگر نیز فراهم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، امیر جعفری، رئیس اداره صمت خوی گفت: با توجه به فعالیت واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی این شهرستان زمینه اشتغال ۱۴ هزار و ۱۵ نفر در این واحدها فراهم شده است که در آینده نزدیک با راه اندازی واحدهای جدید صنعتی در خوی زمینه اشتغالزایی مستقیم برای ۲۱۱ نفر فراهم خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون ۱۹۷ واحد صنعتی دارای پروانه معتبر با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۸۱۸ نفر موجود می باشد که عمده تولیدات این شهرستان محصولات نساجی، سیمان، قند، انواع مبلمان و سرویس خواب، فرآوری مواد معدنی، مخازن اکسیژن و CNG است.

جعفری اضافه کرد: در حال حاضر ۱۴ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالا ۶۰ درصد و با سرمایه گذاری کامل بخش خصوصی در حال تکمیل و راه اندازی می باشند که با بهره برداری از این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال برای ۲۱۱ نفر نیز مهیا خواهد شد.

رئیس اداره صمت خوی عنوان کرد: در این شهرستان ۵۵ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم استخراج سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۵۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۵۱۶ نفر وجود دارد.

جعفری تأکید کرد: شهرستان خوی دارای ۲ هزار و ۸۱۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر می باشد که ۷ هزار و ۳۰ نفر در این واحدها مشغول بکار می باشند همچنین در این شهرستان ۱۷۶ واحد فاقد پروانه کسب با اشتغالزایی برای ۴۴۰ نفر وجود دارد که این واحد ها نیز در حال ساماندهی می باشند.

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان خوی خاطرنشان کرد: در راستای کنترل و نظارت بر عملکرد واحد های صنفی و غیر صنفی از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۱۲ هزار و ۴۰۲ مورد بازرسی انجام و یک هزار و ۱۱۳ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۷۸۹ میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به نهاد های ذیربط ارجاع داده شد.

جعفری عنوان کرد: در خصوص احتکار کالا های مورد نیاز در شهرستان خوی ۲۳۴ مورد بازرسی انجام شد و در حوزه قاچاق کالا نیز ۳۷۵ مورد بازرسی انجام و ۱۰ فقره پرونده قاچاق به ارزش نزدیک به ۷ میلیارد و ۴۹۲ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی ارجاع گردید.