ارائه خدمات ویژه به هنرمندان صنایع‌دستی تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: خدمات ویژه به هنرمندان صنایع‌دستی تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی از جمله پرداخت تسهیلات ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با رضا مهرافروز، مدیرکل کمیته امداد استان دیدار و در ارتباط با همکاری‌های مشترک تبادل نظر کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این دیدار اظهار کرد: در یک سال گذشته اقدامات خوبی برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در استان انجام شده است که از آن جمله می‌توان به افتتاح اولین خانه و موزه صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مدرسه هدایت، راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی در خیابان شهید بهشتی ارومیه، برگزاری دوره‌های آموزش رایگان در سطح استان و تحویل ۳۰ ساله شهربازی ارومیه و برنامه‌ریزی برای ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در آن اشاره کرد.

مرتضی صفری افزود: اجرای طرح خوشه‌های صنایع‌دستی در رشته‌های چرم‌دوزی، گلیم‌بافی، هنرهای چوبی و نساجی سنتی نیز در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته که ارائه تسهیلات و آموزش‌های رایگان در قالب این طرح انجام می‌شود.

او گفت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی تحت پوشش کمیته امداد نیز اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی آمادگی دارد چندین غرفه در خیابان دانشکده ارومیه را در اختیار آنها قرار دهد و پس از تکمیل بازارچه صنایع‌دستی شهربازی ارومیه غرفه‌ای به مساحت ۸۰ مترمربع هم در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین این اداره‌کل آمادکی دارد تسهیلات لازم به هنرمندان مددجوی معرفی شده از طرف کمیته امداد پرداخت و نیز برای افراد واجد شرایط و متخصص پروانه فعالیت صادر کند.

صفری تصریح کرد: دوره‌های آموزشی رایگان صنایع‌دستی نیز برای مددجویان برگزار و غرفه ویژه‌ای برای این افراد در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در نظر گرفته می‌شود.

او خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری نیز اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی آمادگی صدور مجوز برای متقاضیان بوم‌گردی تحت پوشش کمیته امداد را داشته و حتی می‌توان بهره‌برداری از مجموعه‌های بهداشتی بین‌راهی را به افراد واجد صلاحیت واگذار و در تاسیسات گردشگری سطح استان به‌کارگیری مددجویان در اولویت قرار بگیرد.