برداشت بیش از ۳۴ هزار تن شلیل از باغ‌های آذربایجان غربی

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳۴ هزار تن شلیل از باغ‌های استان تولید و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حکمت جعفری با اشاره به اینکه سه هزار و ۲۲۰ هکتار سطح باغ‌های بارور شلیل در استان است، گفت: از مجموع شلیل تولیدی ۵۰ درصد به صورت تازه خوری مصرف و یا جذب صنایع تبدیلی در داخل استان شده و مابقی به سایر استان‌های کشور و سایر کشور‌ها از جمله روسیه صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، مهاباد، خوی، اشنویه بیشترین میزان تولید این محصول را به خود اختصاص داده و مابقی محصول در سایر شهرستان‌های استان تولید می‌شود.

وی بااشاره به اینکه برداشت ارقام زودرس همه ساله از اواخر تیر ماه شروع می‌شود، گفت: ۱۲هزار کیلو گرم در هکتار میانگین عملکرد تولید شلیل از باغات استان در سال جاری است.

جعفری با اشاره به اینکه شلیل دیررس مغان یا همان استار رد گلد رقم اقتصادی کشت شده در آذربایجان غربی است گفت: ارقام مغان، انجیری، شلیل بومی سفید و شلیل شمس از جمله ارقام دیگر شلیل کشت شده در سطح استان است.