افتتاح ۱۰ پایگاه فوریتهای پزشکی در آذربایجان‌غربی

صبح امروز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه، ۱۰ پایگاه فوریتهای پزشکی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی همزمان با سایر استان ها توسط وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بصورت وبیناری افتتاح گردید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، بهرام عین الهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آیین افتتاح ۱۵۸ پایگاه فوریتهای پزشکی گفت: یکی از مهمترین علل در کاهش مرگ و میر و مصدومیتهای ناشی از تصادفات وجود پرسنل خدوم و زحمتکش پایگاه های فوریتهای پزشکی ۱۱۵ است.

بهرام عین الهی در ادامه افزود: کار نیک و مجاهدت شبانه روزی این عزیزان فی سبیل الله بوده و در اولویت، باید نواقصات پایگاههای فوریت پزشکی در سراسر کشور برطرف گردد.

محمد امین ولی‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در این آیین افتتاح گفت: در سطح دانشگاه علوم پزشکی استان شاهد افتتاح ۱۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ هستیم که ۶ پایگاه شهری و ۴ پایگاه اورژانس جاده ای می باشد.

ولی‌زاده افزود: برای راه اندازی ده پایگاه نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان برای تهیه آمبولانس، مکان، تجهیزات و تامین نیروی انسانی هزینه شده است.

وی ادامه داد: ساختمان دو باب از پایگاههای راه اندازی شده در شهرستان میاندوآب تماما خیرساز می باشد که جا دارد از این خیرین نیک اندیش تشکر و قدردانی بنمایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی یادآورشد: در حال حاضر در استان آذربایجان‌غربی ۱۰۸ پایگاه جاده‌ای و شهری (۴۷ پایگاه شهری و ۶۰ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی) به مردم عزیز استان ارائه خدمات می نماید.

وی در پایان خاطرنشان نمود: بزودی احداث ۲ باب پایگاه اورژانس در شهرستان سردشت شروع خواهد شد و هم اکنون یک باب پایگاه فوریت پزشکی در تازه شهر سلماس توسط یکی از خیرین بزرگوار در حال احداث می باشد که نزدیک به ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.