شهر هلوی ایران کجاست؟

هلو میوه ای سرشار از ویتامین های ب۱، ب۲ و آ و دارای آنتی‌اکسیدان‌ها است که با بیماری‌هایی مانند انواع سرطان و بیماری‌های قلبی مبارزه می‌کند. همچنین هلو برای کاهش مشکلات باروری مردان مفید است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، هلو جزو میوه‌های آبدار با خاصیت ادرارآور و ملین است. گوشت هلو دارای سلولوزهای نرم است که مواد قندی و نشاسته‌ای آن به آسانی هضم می‌شود.

هلو میوه ای هست که از تیر ماه تا آخر تابستان در مناطق مختلف کشورمان به مرحله تولید رسیده و در استان های مختلف کشور نظیر مازندران، فارس، گلستان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مرکزی، قزوین، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه به میزان بیش از یک میلیون تن در سال، تولید می شود.

شهر هلو کجاست؟

هلوی تولیدی در شندآباد به واقعیت یکی از افتخارات ایران در زمینه تولید میوه است که محبوبیت و شهرت مناسبی در کشور یافته است.

کشاورزان و تولیدکنندگان این منطقه توانسته‌اند کیفیت بی‌نظیری را در تولید هلو ارائه دهند که حتی در بازارهای بین‌المللی نیز توجه زیادی به خود جلب کرده و هلوی شندآباد به کشورهای مختلفی نیز صادر می گردد.

انواع و ارقام مختلف هلو در شندآباد و سطح شهرستان شبستر تولید و برداشت می شود که می توان به هلوی خونی هسته جدا و کارتی ؛ انجیری تابستانی ؛ انجیری زعفرانی و مالکی ؛ هلوی کوثری و … اشاره نمود.

شهر شندآباد در ۷ کیلومتری جنوب غربی شهر شبستر در آذربایجان شرقی قراردارد و دومین شهر بزرگ شهرستان شبستر می باشد که از سال ۱۳۶۷ به شهر تبدیل شده است.