اسلحه اپه در دستان بی‌کفایت آیدین رحمانی

بخش دوم مصاحبه اختصاصی «محمد برزگر»کاپیتان تیم ملی زیر 23 سال ایران در اسلحه اپه و عضو تیم ملی بزرگسالان با گروره رسانه قارتال نیوز نکات قابل تاملی را همراه داشت.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محمد بزرگر گفت: اسلحه اپه بیشترین افتخار را برای آذربایجان کسب کرده است و اکنون رها شده و بدون مربی است و اسلحه‌ای که درخدمت آذربایجان و افتخار آن است ، اکنون به بازیچه‌ای در دستان بی‌کفایت رئیس هیات ، تبدیل شده‌است .

اپه آذربایجان‌غربی بیشتر از ۱۰ مدال برون مرزی دارد اما اکنون وضعیت را به جایی رسانده‌اند که هیچ بازیکن و شمشیرباز جدیدی در استان، پرورش نمی‌یابد و با کنار رفتن من و یاسین نوری، پرونده اسلحه اپه در آذربایجان غربی بسته خواهد شد .

▪️بی‌عاری آقای رئیس در آستانه مسابقات آسیایی

ما در حال تمرین برای مسابقات آسیایی هستیم و کمتر از یک ماه و نیم تا این مسابقات زمان داریم. صدبار در این مدت به آقای رحمانی مشکلات را یادآوری کردم و نبودن مربی را پیش کشیدم ولی بی‌تفاوتی عجیب ایشان در قبال ورزشی که برای آذربایجان کسب افتخار و سربلندی می‌کند من را واداشته که امروز تا اینجا بیایم و به نام آذربایجان از رسانه شما ، استمداد بطلبم.

▪️اعمال سلیقه آقای رئیس از آوازه آذربایجان مهمتر است؟!

آقای رحمانی با آقای عاشوری اختلاف نظر دارد آیا اعمال نظر آقای رحمانی از سرنوشت این ورزش قهرمانی و به قهقرا رفتن نام آذربایجان در این ورزش، مهمتر است؟! و تیم ما باید بدون مربی بماند؟ در حالی که آقای عاشوری، برند شمشیربازی آذربایجان و پرافتخارترین بازیکن این رشته در آذربایجان است.

▪️برتری خارج از ورزش بازیکن خاص چیست ؟!

مسئله دیگری که وجود دارد ناعدالتی و رفتارهای خارج از قانون در شمشیربازی استان است که مثال‌های زیادی می‌تواند داشته باشد از جمله مسئله اهدای زمین به خانم «هانیه خوش خواهی» که اخیرا هم از تریبون رسانه شما مطرح شده است .

سه سال پیش به سه نفر از بایکنان ما برحسب مقررات مدال آوری برون مرزی، زمینی تعلق گرفت و اگر قرار بود نفر چهارم باشد ، برحسب داشتن بیشترین مدال، آقای طاهر عاشوری بود که ایشان را با حق‌کشی ، حذف کردند و زمین را به خانم هانیه خوش خواهی تقدیم شد ، در حالیکه وی هیچ مدال برون مرزی نداشت و سه سال بعد در یک مسابقه غیررنکینگ‌دار که نتیجه آن در سایت فدراسیون جهانی هم ثبت نمی‌شود یک مدال تیمی گرفت .

در حالی که من و« یاسین نوری» یکسال قبل از او مدال آسیایی در یک مسابقه رنکینگ دار و مهم و ثبت شده گرفته بودیم . حتی«مبین رضوی» که مدال جهانی دارد تا کنون زمینی دریافت نکرده است.

زمانی که خانم خوش خواهی با تخلف محرز، این زمین را دریافت کرد ما در جلسه‌ای با حضور برخی اعضای هیات این قضیه را مطرح کردیم و قرار شد به این تخلف رسیدگی شود .

وقتی خبر این جلسه به گوش مادر خانم خوش خواهی رسید برای من با شخصی پیغام فرستاده بود که: «اگر دختر من این زمین را گرفته، دلیل‌اش لیاقت فرزند من نسبت به سایر بازیکنان بوده است» !!

و من امروز که بنا به مصلحت شان و جایگاه این ورزش قهرمانی برای استان به اینجا آمده‌ام لازم می دانم از شما بخواهم این سوال را هم مطرح کنید که هانیه خوش خواهی چه برتری خارج از ورزش، نسبت به سایر بازیکنان دارد؟! چون وقتی او زمین دریافت کرد و مادرش مدعی لایق بودن او شد، خود من نسبت به او هم مدال کشوری خیلی بیشتری داشتم هم تعداد دعوت به اردوی تیم ملی بیشتری داشتم و هم در سن پایین تری به اردو دعوت شده بودم. البته چند بازیکن دیگر هم همین برتری را نسبت به خانم خوش خواهی داشتند .

▪️تمرینات مختلط علی رغم تذکر نماینده سابق مجلس

صحبت که به بی‌قانونی و رفتارهای خارج از عرف می‌کشد یاد خبر تمرینات مختلط برخی بازیکنان این رشته می‌افتیم و همین سوال را از محمد برزگری هم می‌پرسیم بعد از مکث توام با حجبی پاسخ می دهد: بله متاسفانه ، حتی دیروز هم این تمرینات مختلط را انجام دادند.

علی رغمی که من شنیده‌ام یکی از نمایندگان سابق مجلس که از موضوع اطلاع یافته بود با مسئول سالن تماس گرفته و تذکر داده است اما گویا علی رغم ناراحتی و مخالفت مسئول سالن ، ایشان هم زورش با اینکه در راستای قانون است به این افراد نرسیده و آنها دیروز هم تمرینات را مطابق میل و اعتقاد خود انجام داده‌اند…

برمی گردیم به دغدغه اصلی محمد برزگر که نزدیک شدن رقابت‌های آسیایی و مسابقات عراق و تایلند و مسابقات انتخابی کشوراست.

محمد می‌گوید: در تمام استان‌ها بازیکنان در حال تمرین و آماده سازی خود هستند و زیر نظر ورزش و جوانان و با حمایت آنها و تمام امکانات لازم ، بهترین تمرینات را دارند.

من و یاسین در مهر و آذر در عراق و تایلند مسابقه داریم و اگر نتوانیم آمادگی لازم را کسب کنیم و مقام به دست نیاوریم عملا پرونده اپه برای آذربایجان‌غربی بسته می‌شود .

▪️بازیکن باید جلوی در ورزش و جوانان بخوابد؟!

می پرسیم آیا ورزش و جوانان از شما حمایت می‌کند همانطور که در سایر استان‌ها از ملی پوشان حمایت می‌کنند ؟

محمد جواب می‌دهد: ما تا حالا برای درخواست کمک به آنجا نرفته‌ایم و آنها شاید از مشکلات و احوال ما خبر ندارند و نه ما رفته‌ایم و نه آنها ما را دعوت کرده‌اند تا مشکلات احتمالی ورزشکاران مدال آور این رشته را بپرسند و احیانا مرتفع بکنند.

حالا این سوال برای خود ما پیش می‌آید که ورزش و جوانان استان منتظر است بازیکن برای درخواست کمک دم در اداره بخوابد ؟!

وظیفه ذاتی ورزش و جوانان استان چیست و اصلا ورزش و جوانان به چه دلیل به وجود آمده و از بیت المال بودجه دریافت می‌کند؟!

▪️بودجه خاص ورزش و جوانان بخاطر هانیه‌خوش خواهی

محمد ادامه می‌دهد: یکبار که از یکی از مسئولان هیات دلیل فرق بین ما و خانم خوش خواهی را پرسیدم گفتند: «او آنقدر که به اداره ورزش و جوانان رفت آمد می‌کند آنها را مجبور می‌کند چیزی را که می خواهد به او بدهند »

سوال من این است که آیا در شان ورزشکاران هست که برای درخواست نیازهای لازم برای ورزش هر روز به اداره ورزش و جوانان بروند یا مثل خانم خوش خواهی مادرشان را راهی اداره بکنند؟!

از محمد درمورد دریافت‌‌های نامتعارف می‌پرسیم می‌گوید: بله خانم خوش خواهی گویا موفق می‌شوند دریافتی‌های خارج از عرف هم داشته باشند .

یکسال پیش من، مبین رضوی و یاسین نوری مدال آسیایی گرفتیم و جمعا مبالغی در حدود دو تا سه ملیون هم به عنوان جایزه از مراسمات مختلف دریافت کردیم و اما این خانم بدون اینکه مدال گرفته باشد چندین برابر جوایز ما کمک هزینه دریافت کرد!

مثلا من یکبار وست شمشیربازی نداشتم که قیمت آن بیشتر از ۱۵ میلیون است وقتی از هیات هزینه خرید درخواست کردم و هیات آن را پرداخت نکرد و من بدون اینکه در جایی مطرح کنم با هزینه شخصی آنرا تهیه کردم .

اما این خانم گویا چندین بار هزینه خرید وست و سایر تجهیزات را دریافت کرده‌است.

در میان بازی‌کنان و مسئولان هیات شایع است که ورزش و جوانان بخاطر خوش خواهی به ما بودجه می‌دهد .

سوال من از رسانه شما این است که دلیل این مسئله چیست ما که مدال آوران دیگر و با مدال بیشتر و با ارزش‌تری داریم .

پس چرا ورزش و جوانان باید بخاطر هانیه خوش خواهی به ما هزینه بدهد؟! بنظرم لازم است که ورزش و جوانان در مورد صحت این موضوع توضیح دهد و در مورد دلیل آن شفاف‌سازی نماید.

با تشکر از حضور محمد برزگر در دفتر قارتال‌نیوز و تحسین شجاعت این جوان نام‌آور آذربایجانی و آرزوی قهرمانی شمشیر بازی و درخشش آذربایجان.