قهرمان شمشیربازی جوانان آسیا؛

اسم انتظار مدال داشتن از تیمی که مربی ندارد چیست؟

بعد از ظهر روز سه‌شنبه 6‌ام شهریور « یاسین رضایی » اپه‌ایست مدال‌آور و ملی‌پوش آذربایجان‌غربی در دفتر قارتال‌نیوز، مهمان است او هم مانند هم تیمی‌های قبلی خود با دلی پرخون از تبعیض‌ها و بی‌توجهی‌ها و سردوانی‌های رئیس و نائب‌رئیس هیات و البته بی توجهی اداره ورزش و جوانان استان آمده تا مگر داد مظلوم را بستاند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، یاسین، اپه‌ایست جوان و شجاع آذربایجانی، بقدری بامعرفت و با مرام است که به جای دفاع از حق خودش و بازگو کردن مشکلات شخصی خود در ورزش ،مرتبا نام دوستان و هم تیمی‌هایش را می‌برد.

می‌گوید: محمد، مبین، طاهر… اینها حق‌شان است، محمد مدتهاست مربی ندارد، حق‌ مبین خورده شده، طاهر با ۱۰ مدال، شناسنامه شمشیربازی آذربایجان است و این چنین با جفا و ستم از مربی‌گری دور مانده و… وقتی می‌گوید: همت و غیرت بچه‌ها به نام آذربایجان دارد به هرز می‌رود، برقی در چشمانش می‌درخشد که تاثیر شعف آوردن نام وطن در قلب یک دلاور آذربایجانی است .

براستی وطن چه کلمه مقدس و واژه عظیمی است «کیم بو جئنت وطنین اوغرونا اولماز کی فدا» از یاسین نوری می‌خواهیم خودش را معرفی کند و در مورد مشکلاتی که بر سر راه کسب مدال طلای عراق و تایلند وجود دارد صحبت کند.

گفتگویی که می‌خوانید حاصل تلاش یاسین است برای دفاع از اعتبار شمشیربازی آذربایجان و احقاق حق دوستان و هم‌تیمی‌هایش.

معرفی :
یاسین نوری عضو تیم ملی بزرگسالان و امید کشور در اسلحه اپه ، ۱۳ سال است شمشیر بازی می‌کنم و ۷ سال عضو تیم ملی هستم. مهمترین عنوانم مدال برنز قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۲۲ در کشور ازبکستان است.

▪️مربی نداریم، اردو نداریم مسئولان انتظار مدال دارند

هدف‌های پیش روی ما مسابقات قهرمانی زیر ۲۳سال آسیای جوانان در کشور عراق در نیمه دوم مهرماه و مسابقات تایلند در آبان ماه است.

من به عنوان یک بازیکن ملی پوش در حال حاضر با مشکلاتی مواجه هستم که اصلی‌ترین آن نبود مربی است. و طبعا اردوهای تیم ملی هم نداریم و چون مربی ندارم ، حتی برای تمرین ، سالن هم نمی‌روم.

من از فروردین ، مربی ندارم یکی از دلایلی که گفته می‌شود مشکلات مالی است، طبق روال، هزینه و دستمزد مربی ورزشکاران ملی پوش را هیات پرداخت می‌کرد، تا اینکه در اثر بی‌تدبیری‌هایی که وجود داشت به مشکل خوردیم و مربی ما آقای طاهر عاشوری به دلیل پرداخت نشدن دستمزد و سایر مسائل از هیات جدا شد. با وجود چنین مشکلات حادی، جای تعجب دارد که مسئولان از ما انتظار مدال دارند.اسم انتظار مدال داشتن از تیمی که مربی ندارد چیست ؟!!

▪️سوال قارتال نیوز: نقش و اهمیت مربی در اسلحه اپه چیست؟ آقای رحمانی تا چه حد، مربی را به هیچ می‌گیرد و با چه توجیهی از شما بدون داشتن مربی، انتظار مدال دارد؟

آقایان یک ذهنیت غلطی بوجود آورده‌اند که تنها برای خودشان توجیه دارد و به بازیکن القا می‌کنند وقتی وارد اردوی تیم ملی شد و در هیات یک ملی‌پوش درآمد دیگر نیازی به مربی ندارد!! این مصادره به مطلوب حدود نیازهای یک قهرمان و مدال آور به مربی از کجا آمده است ، البته معلوم است!

بازیکن همیشه به مربی نیاز دارد و مدام باید از طرف مربی هدایت شود و حرکات جدید را تمرین کند و در واقع مربی یار حریف و تمرینی شمشیرباز است.

▪️آذربایجان‌غربی ورزشکار برای اعزام به مسابقات نوجوانان و جوانان ندارد

اگر مربی نباشد همین می‌شود که در سال ۹۷ آخرین مدال طلای جوانان و نوجوانان کشوری را من خودم گرفته‌ و از ۹۷ مربی نداریم و چون مربی نیست بازیکن هم نیست دو هفته بعد که مسابقات نوجوانان و جوانان کشوری برگزار می‌شود ، آذربایجان‌غربی هیچ نفری برای این رده سنی برای اعزام ندارد .

به نظر آقای رحمانی، نه تنها ملی پوش نیاز به مربی ندارد بلکه حتی آذربایجان‌غربی نیز نیاز به پرورش قهرمان و نسل جایگزین شمشیربازی ندارد.

▪️آقای رحمانی لزومی برای قهرمانی آذربایجان نمی‌بیند!

اگر مربی نباشد اصلا هیات پیشرفت نمی‌کند. من مدتی با دغدغه به هدر نرفتن پتانسیل استعدادهای تازه و نونهال ، سمت مربی‌گری را پذیرفتم، اما چون خودم به اردو رفت و آمد می‌کردم و نمی توانستم حضور مستمر داشته باشم آن بچه‌ها هم پراکنده شدند و رفتند. پس بدون مربی، هیاتی وجود ندارد.

چرا نباید قدر آقای عاشوری که شمشیر بازی آذربایجان‌غربی با اسم او شناخته می‌شود و بیش از ۱۰ مدال دارد، دانسته شود و پتانسیل ایشان بنا به دلایل واهی، مغفول بماند؟!
یک زمانی آذربایجان‌غربی و ارومیه، قطب شمشیربازی ایران بود، چرا باید آقای رحمانی و سایر مسئولان، شمشیربازی آذربایجان را به چنین حال و روزی برسانند.

▪️آیا رحمانی به تنهایی مرزهای قانون را جابجا کرده است ؟!

آقای رحمانی بخاطر خانم هانیه خوش‌خواهی و برخی بازیکنان تمرینات مختلط برگزار می‌کند و مربی مرد می‌آورد با توجیه پیشرفت این ورزش ! در حالی که به ملی‌پوشانی مثل من و محمد برزگری که به نام آذربایجان با غیرت و جان و دل تلاش می‌کنیم در حد آوردن مربی ، بها داده نمی‌شود.

آیا قوانین عوض شده یا آقای رحمانی به تنهایی مرزهای قانون را جابجا کرده است.

آیا بهتر نیست آقای رحمانی این مربی مرد را در بخش فلوره مردان به کار می‌گرفت که از سال ۹۶ به علت نبودن مربی ، منحل شده است و هیچ نماینده‌ای در این اسلحه نداریم.

آقای کاظمی که مربی تمرینات مختلط هست و علت آنرا هم بی‌وفایی آقایان می‌خواند با مجوز و پشت‌گرمی چه کسی به خانم خوش‌خواهی به صورت خصوصی و انفرادی در سالن هیات، تمرین می‌دهد؟!

پایان بخش اول / ادامه دارد
خبرنگار: فیروزه خاوه