تامین امنیت غذایی نسل های آینده در گرو حفظ کاربری اراضی کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی در سفر یکروزه خود به آذربایجان غربی، با جمعی از فعالین، نخبگان و تشکل‌های بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، غلامرضا نوری در نشست با فعالین و تشکل‌های بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ساختار اجرایی و نظارتی وزارت جهادکشاورزی آمادگی مشارکت در انجام وظایف تعریف شده با بخش خصوصی را دارد.

وی بیان کرد: اخیرا” تغییر کاربری اراضی کشاورزی در حاشیه اراضی زراعی و باغی حاصلخیز کشاورزی افزایش یافته است که اگر این امر گسترش یابد، امنیت غذایی نسل های آینده به خطر می افتد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: مصرف بهینه آب ضروری است و تمهیداتی اندیشیده شده است و اختیاراتی به استان‌ها داده شده تا ناترازی های برق مدیریت شود و بهره برداران خیلی متضرر نشوند.

وی با بیان اینکه پول گندم کاران و کلزا کاران طبق برنامه در حال پرداخت است، خاطر نشان کرد: نمی‌گزاریم تولید فدای تنظیم بازار شود و همسو با تولید، توزیع انجام می‌دهیم.

نوری ادامه داد: در بحث برق خورشیدی اعلام آمادگی کرده‌ایم و هیچ مشکلی در تأمین زمین برای ایجاد مزارع خورشیدی نداریم.

وی خاطر نشان کرد: بحث دریاچه ارومیه برای همه مهم است و همه برنامه‌ها باید با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه پیش رود و به اصلاح روش آبیاری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه توجه شود.

وی با بیان اینکه، به دنبال امنیت غذایی و تولید اقتصادی محصولات کشاورزی هستیم، ادامه داد: یکی از اهداف راهبردی وزارت جهاد کشاورزی تولید اقتصادی محصولات کشاورزی و همچنین فعالیت اقتصادی سودآور است.