بانوان کارآفرین ارومیه ای؛

کم‌بینی نسبت به بانوان، پسماند خرده فرهنگ‌های غلط است

کارآفرین ارومیه ای گفت: نمی دانم اینکه بانوان جدی گرفته نمی‌شوند تقصیر بانوان است یا پسماند خرده فرهنگ‌های غلط کهن و قدیمی است یا اینکه مسئولان ما نیاز دارند تا اندیشه‌های خود را به روز کنند و بدون کم‌بینی نسبت به بانوان و منصفانه‌تر با قضیه مواجه شوند .

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، فروغ فردیس، در بخش دوم مصاحبه اختصاصی خود با خبرنگار این رسانه اظهار داشت: کم‌بینی نسبت به بانوان، پسماند خرده فرهنگ‌های غلط جامعه است.

وی گفت: من در کار مدیریت هم همین مشکل را داشتم به همین دلیل با وجود اینکه این رشته را دوست دارم و تا مقطع دکتری ادامه داده‌ام اما نهایتا ترجیح من بر این شد که دنبال کاری جز مدیریت باشم زیرا متاسفانه جامعه مردسالار به زنان اجازه پیشرفت نمی دهد یا اینکه در این مورد بسیار سختگیر و تنگ نظر هست . من هم نهایتا به این نتیجه رسیدم حداکثر فرصتی که جامعه و ادارات و ارگانهای مردسالار به من خواهند داد این است که سقف آرزوهای من را در ارتفاع یک کارمند ببندند و اجازه ندهند از آن فراتر روم و من این پشت میز نشینی را که به یک تکرار بی روح تبدیل شود را دوست نداشتم.

فردیس ادامه داد: حالا که در مورد دریافت مجوز، مرتبا به در بسته می‌خورم، گاها به همان ناامیدی و استیصال اشتغال در رشته دکترای مدیریت می‌رسم .

وی افزود: اما با توجه به اینکه من و خواهرم هر دو، مجوز تولید صنایع دستی را داریم بازهم با وجود تمام دوندگی‌های بی‌نتیجه این مدت امیدواریم که بتوانیم با مساعدت مسئولان امر هر چه زودتر مجوزهای لازم دیگر را هم اخذ کنیم .

▪️اندیشه‌ من کارآفرینی و گشودن گره از زندگی بانوان است

فردیس گفت: اندیشه من همیشه کارآفرینی و کمک به افراد و بخصوص زنانی هست که می خواهند با استقلال و ایستادن روی پای خویش، مجبور به پذیرفتن شرایطی که زندگی به آنها تحمیل می‌کند و زورگویی‌ها و کوته نظری‌ها نشوند.

کارآفرین ارومیه ای افزود: من در اردیبهشت ماه سال جاری از طرف سازمان فنی و حرفه ای تهران به عنوان کارآفرین ، مورد تقدیر قرار گرفتم و قبل از آن هم از طرف استانداری محترم آذربایجان غربی به عنوان کارآفرین از من تقدیر شد.

وی اضافه کرد: عمده هدف من هم اشتغال زایی برای بانوانی است که هم اکنون در خانه مشغول به کار هستند و محلی برای عرضه ماحصل کار خود ندارند و من می‌توانم به آنها کمک کنم که حاصل دسترنج خود را بدون واسطه به دست خریدار برسانند و با حذف واسطه، سود بیشتری به دست بیاورند .

فردیس گفت: قصد دارم و سعی خواهم کرد با برگزاری ایونت فصلی به بانوان کمک کنم که بتوانند هنر خود را بهتر و موثرتر به صورت حضوری و مستقیم بشناسانند و بیشترین منفعت ممکن را از دسترنج خود بردارند.

▪️پلمپ عمارت هنری ، سد معبر نانیست که به سفره زنان سرپرست‌ خانوار می‌رسد

کارآفرین ارومیه ای اظهار داشت: می خواهم به مسئولان بگویم سنگ اندازی بر سر راه افراد کارآفرینی مثل من در واقع آجر کردن نان زنان سرپرست خانوار است و پلمپ عمارت هنری به نحوی سد معبر کردن بر روی نانی است که باید به سفره زنان خودسرپرست و مادرانی باشد که با قناعت و مناعت طبع، قصد اداره کردن آبرومندانه زندگی‌شان را دارند و مانع راه معیشت حلال است .

وی گفت: مسئولان باید در موارد مشابه بیندیشند که وقتی بانونی را از جاده امید، ناامید و به سمت جاده یاس ، منحرف می‌کنند چه اتفاقاتی در این بین می‌تواند که بیفتد .

از مسئولان درخواست دارم که در مورد بانوان، دلسوزانه تر و مسئولانه‌تر بیندیشند.

▪️مسئولان حتی با یک بازدید ساده باعث دلگرمی ما نشدند

فردیس اظهار داشت: متاسفانه تا امروز مسئولان شهرمان به وجود این عمارت هنری که به جلوه های بصری و زیبایی شهرمان افزوده است توجه و تفقد مثبتی نکرده‌اند و حتی با یک بازدید ساده باعث دلگرمی ما نشده اند و غیر از همان یکباری که برای پلمپ آمدند ، این خانه قدیمی و زیبا را نادیده گرفته اند.

وی گفت: خصوصا ما از معاونت محترم اموربانوان استانداری انتظار داریم تا با حضور خود در این مکان و ارائه راهنمایی‌های لازم برای بهتر و مثمرثمرتر شدن کار، بر امیدواری ما بیفزایند.

▪️ضرورت برندسازی برای آذربایجان و ارومیه با عنایت مسئولان

افسانه فردیس گفت: من و خواهرم در نظر داریم با ساختن المان‌های شهر و استان‌مان بخصوص بناهایی مثل سه گنبد ،مسجد جامع، دریاچه ارومیه و سایر ابنیه‌های فراوان تاریخی آذربایجان و ارومیه، گامی در جهت شناساندن استان و شهرمان برداریم که گردشگران در کنار نقل و بیدمشک و حلوای گردوی ارومیه، یک المان هم بعنوان سوغاتی به شهر و حتی کشور خود ببرند.

▪️اشباع بازار از صنایع دستی کشورهای همسایه و غیرهمسایه

کارآفرین ارومیه ای گفت: اکنون بازارهای آذربایجان‌غربی و ارومیه از همین اشیا و صنایع دستی که ساخت کشور ترکیه و هندوستان و سایر کشورها هست اشباح شده است که قیمت خیلی بیشتری نسبت به صنایع دستی ما دارند بدون آنکه از لحاظ کیفیت برتری داشته باشند ما می‌توانیم با مساعدت مسئولان این اشتغال زایی را برای شهر ، استان و کشور خودمان داشته باشیم .

فردیس در پایان افزود: دستگاههای متولی باید کمک کنند این خلائ شناختی پر شود و ما بتوانیم صنابع خود را صادر کنیم و این صنابع می‌توانند سفیران فرهنگی باشند که بدون اینکه هیچ هزینه و زحمتی برای مسئولان داشته باشد فرهنگ و تاریخ و هنر ما را در خارج از مرزها بشناسانند.

از خواهران فردیس، سپاسگزاریم که با امین دانستن قارتال نیوز، ما را با هنر دست خود و عمارت هنری ارومیه آشنا کردند و ضمنا به ما این فرصت را دادند که در کمک به اشتغالزایی بانوان سرزمینمان در این روزگار وانفسا در کنارشان باشیم .