شگفتی‌سازی گاندوها در تبریز؛ تعویض طلایی ربیعی، اولین شکست تیمِ اسکوچیچ را رقم زد!

ذوب‌آهن اصفهان در شب گلزنی امید لطیفی توانست در تبریز شگفتی‌سازی کند و تراکتور را از پیش بردارد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران بعد از ۲ هفته تعطیلات فیفادی، از شب (جمعه) فعالیت خود را مجددا از سر گرفت که در نخستین بازی هفته چهارم، سپاهان اصفهان به روند بردهای سریالی خود در لیگ بیست‌وچهارم ادامه داد و طلایی‌پوشان توانستند به لطف سوپرگل محمد کریمی و درخشش پیام نیازمند در خط دروازه، با یک گل از سد ملوان بندرانزلی بگذرند و با ۱۲ امتیاز صدرنشین لیگ بیست‌وچهارم باقی ماندند. بعد از برد یک‌گله سپاهان برابر ملوان، نبرد جذاب و پراتفاق شمس‌آذر قزوین و استقلال خوزستان با تساوی ۲-۲ به پایان رسید.

مسئولان سازمان لیگ در شرایطی مسابقات هفته چهارم را برنامه‌ریزی کرده‌اند که طبق جدول زمان‌بندی رقابت‌ها، سومین نبرد هفته چهارم لیگ برتر امشب (جمعه) در تبریز برگزار شد؛ جایی‌که سرخ‌پوشان تبریزی بعد از کسب ۷ امتیاز از ۳ بازی اخیر خود در فصل ۰۴-۱۴۰۳ به دنبال آن بودند تا روند بردهای سریالی خود را ادامه بدهند و رقابت خود با سپاهان در کورس صدرنشینی را دنبال کنند. در طرف مقابل، ذوبی‌ها با انگیزه طلسم‌شکنی و کسب اولین برد فصل به تبریز سفر کرده بودند.

کولاک لطیفی در شب اخراج غیرمنتظره حسین‌زاده!

تیم‌های تراکتور تبریز و ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام تبریز کار خود را با قضاوت حسن اکرمی آغاز کردند. سرخ‌پوشان تبریزی مطابق انتظار تیم برتر زمین مسابقه بودند و در دقایق ابتدایی، تلاش تراکتوری‌ها خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه ذوب‌آهن بود که دفاع منسجم ذوبی‌ها این اجازه را به تراکتوری‌ها نمی‌داد. رفته‌رفته هیجان بازی بیشتر می‌شد تا اینکه اولین موقعیت جدی گلزنی را ریکاردو آلوز در دقیقه ۲۵ خلق کرد که پارسا جعفری اجازه درخشش به ستاره پرتغالی تراکتور نداد.

دو تیم در ادامه نیمه نخست نمایش کم‌برخورد و کم‌هیجانی داشتند و خبری از خلق موقعیت‌های جدی گلزنی روی دروازه‌ها نبود تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم، بازهم تراکتوری‌ها با نمایشی مالکانه به دنبال کسب ۳ امتیاز بودند که خط دفاعی ذوب‌آهن عملکرد بی‌نقصی داشت و در نقطه مقابل، محمد ربیعی با تعویض‌های خود به دنبال گره‌گشایی در بازی و رسیدن به گل برتری بود که سرمربی ذوبی‌ها به خواسته خود رسید و مهاجم موردعلاقه او در تبریز درخشید!

امید لطیفی که در دوران حضورش در مس رفسنجان هم تعویض طلایی محمد ربیعی بود، در دقیقه ۶۷ با بهره‌وری از اشتباه مهلک شجاع خلیل‌زاده، در محوطه جریمه تراکتور صاحب موقعیت گلزنی شد و توانست دروازه تراکتوری‌ها را باز کند. سرخ‌پوشان تبریزی در شرایطی به دنبال جبران گل خورده بودند که در دقیقه ۷۴، امیرحسین حسین‌زاده با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد و همین مسئله بیش از پیش کار سرخ‌پوشان تبریزی را دشوار کرد. در دقایق پایانی مسابقه، فشار حملات تراکتوری‌ها بیشتر شد اما آن‌ها نتوانستند به گل تساوی برسند تا با درخشش لطیفی، اولین برد ذوب‌آهن در لیگ بیست‌وچهارم و نخستین شکست تراکتور در فصل جدید لیگ برتر به‌ثبت برسد.

ذوبی‌ها با کسب ۳ امتیاز مسابقه امشب، ۶ امتیازی شدند و به رتبه پنجم جدول صعود کردند و همچنان روند شکست‌ناپذیری‌شان در لیگ بیست‌وچهارم حفظ شد. سرخ‌پوشان تبریزی هم با ۷ امتیاز و تفاضل ۵+، در فاصله ۵ امتیازی با سپاهانِ صدرنشین در رتبه دوم جدول باقی ماندند. شاگردان محمد ربیعی باید روز یکشنبه اول مهرماه در هفته پنجم لیگ برتر در داربی استان اصفهان به مصاف سپاهان بروند و تراکتوری‌ها هم روز چهارشنبه بیست‌وهشتم شهریورماه در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا ۲ میهمان تیم الوکره قطر هستند. ادامه دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر فردا (شنبه) برگزار می‌شود که چادرملو اردکان میزبان نساجی مازندران است، آلومینیوم اراک و هوادار تهران رودرروی هم قرار می‌گیرند و فولاد خوزستان هم میزبان خیبر خرم‌آباد خواهد بود.

نتایج هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران

جمعه بیست‌وسوم شهریورماه

سپاهان اصفهان ۱-۰ ملوان بندرانزلی

شمس‌آذر قزوین ۲-۲ استقلال خوزستان

تراکتور تبریز ۰-۱ ذوب‌آهن اصفهان

برنامه ادامه دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران

شنبه بیست‌وچهارم شهریورماه

چادرملو اردکان – نساجی مازندران (ساعت ۱۹)

آلومینیوم اراک – هوادار تهران (ساعت ۱۹)

فولاد خوزستان – خیبر خرم‌آباد (ساعت ۱۹:۳۰)

شنبه نوزدهم آبان‌ماه

گل‌گهر سیرجان – پرسپولیس تهران (ساعت ۱۶:۱۵)

استقلال تهران – مس رفسنجان (ساعت ۱۸:۳۰)