آیا می دانید کاپوچینو چیست و چه فوایدی دارد؟

کاپوچینو یک نوع نوشیدنی تولید شده از قهوه بر پایه قهوه شیرین شده بدون اسپرسو است که با کف شیر بخار مخلوط و تهیه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، خواستگاه کاپوچینو ایتالیا بوده و معمولا بصورت گرم سرو شده و رنگ آن قهوه‌ای می باشد.

ترکیب این نوشیدنی پرطرفدار چیزی نیست جز کمی قهوه اسپرسو با شیر که با بخاردهی روی آن حالت کف‌دار ایجاد شده است. در واقع کف روی کاپوچینو شناسنامه این نوشیدنی به حساب می‌آید و شما نمی‌توانید کاپوچینویی درخواست کنید که کف‌دار نباشد. البته گاهی به جای شیر از خامه نیز در ترکیب آن استفاده می‌شود.

اگر به مزه کاپوچینو دقت کنید متوجه خواهید شد مزه آن به قهوه ماکیاتو، کورتادو و فلت وایت بسیار شبیه است. کاپوچینو شاید در ذهن شما فقط یک نوشیدنی باشد اما در کشورهایی مانند ایتالیا فراتر از یک نوشیدنی بوده و حتی یک روز ملی اختصاصی دارد. در روز ۸ نوامبر که روز ملی کاپوچینو در ایتالیا است روی میز صبحانه تمامی ایتالیایی‌ها فنجان‌هایی مملو از کاپوچینو خواهید دید.

کاپوچینو به شکل های مختلفی مصرف می شود که از آنها می توان به استفاده از خامه به جای شیر، استفاده از جایگزین‌های شیر غیرلبنی و گاهی استفاده از دارچین یا پودر شکلات است معمولاً از نظر حجم کمتر از کافه لاته است و لایه ضخیم‌تری از میکروفوم دارد

 

ترکیبات و مواد خوراکی داخل کاپوچینو

 

در هر ۲۳ گرم کاپوچینو حدود ۱۰۰ کالری وجود دارد. علاوه بر این میزان ۱۸ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم چربی، ۱۳ گرم قند، ۰٫۳۶ میلی گرم آهن، ۹۵ میلی گرم سدیم، ۱٫۵ گرم اسیدهای اشباع و ۱ گرم اسیدهای ترانس نیز در این نوشیدنی یافت می‌شود.

این نوشیدنی خوش طعم سرشار از آنتی اکسیدان‌های مفید بوده که برای تنظیم سطح کلسترول خون بسیار مفیدند. علاوه بر این آنتی اکسیدان‌های موجود، می‌توانند از آسیب به بافت نیز پیشگیری کنند.

کافئین کاپوچینو باعث تقویت ذهن و افزایش قدرت حافظه شده و به همین دلیل مصرف آن بسیار توصیه می‌شود.

کاهش خواب آلودگی و افزایش هوشیاری فرد یکی دیگر از مزایای این نوشیدنی ست.

حضور قهوه در ترکیب کاپوچینو باعث شده تا خواص ضد باکتریایی نیز داشته باشد.

ترکیب کاپوچینو می‌تواند هضم غذا را آسان‌تر کرده و باعث ضد عفونی شدن سیستم گوارشی نیز شود.

کاپوچینو می‌تواند دیابت نوع دو را نیز کاهش دهد. این نوع دیابت مربوط به زمانی ست که بدن فرد در مقابل انسولین مقاومت کرده و قند خون افزایش می‌یابد.

کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر، سنگ کیسه صفرا، سرطان کبد، سرطان روده بزرگ و سیروز کبدی، از دیگر مزایای مطرح شده برای این نوشیدنی است.