تشدید نظارت و بازرسی ها بر فعالیت واحدهای نانوایی در آذربایجان غربی

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: نظارت و بازرسی از واحد‌های نانوایی استان همگام با برنامه های اجرایی قرارگاه امنیت غذایی استان تشید شده و در طی یک ماه اخیر 254 پرونده تخلف به ارزش 141 میلیون تومان تشکیل و به مراجع قضایی جهت رسیدگی ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، نادررحیمی در سی و نهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان اظهار کرد: از 22 دی ماه تاکنون که طبق قانون انتزاع وظیفه نظارت و بازرسی بر واحدهای نانوایی به قرارگاه امنیت غذایی استان محول شده است، تا کنون 2 هزار و 249 مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان انجام گرفته و در این راستا 58 مورد شکایات مردمی گزارش و 254 پرونده تخلف با ارزش 141 میلیون تومان به مراجع قضایی استان ارسال شده است.

وی در ادامه از تشکیل مجموع ۷۹۰ فقره پرونده تخلف صنفی و فروشگاه های زنجیره ای به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون تومان و 3 مورد پرونده قاچاق کالا در استان در طی سه ماهه جاری خبر داد.

رحیمی افزود: هم اکنون ۳۸ اکیپ بازرسی قرارگاه تأمین امنیت غدایی در سراسر استان بر سطح بازار اقلام پر مصرف و کالاهای اساسی مردم به صورت تمام وقت در حال رصد و پایش بازار استان هستند و 166 نفر نیروی بسیجی نیز با بازرسان همکاری می کنند.

وی تاکید کرد: برای نظارت بیشتر بر سطح بازار اقلام پر مصرف مردم و تنظیم بازار، نیازمند مشارکت مردم و هم افزایی بیشتر دستگاه های اجرایی در این زمینه هستیم.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی در ادامه بر تشکیل پرونده الکترونیکی برای واحدهای نانوایی استان جهت تسهیل در روند بازرسی ها در حوزه آرد و نان ، برخورد جدی با تخلفات صورت گرفته در بازار و همچنین به استفاده مدیریت شده از نیروهای بسیجی و کارشناسان اداره استاندارد، علوم پزشکی و بهداشت و درمان در اکیپ های بازرسی تاکید کرد.