مدیرکل صنعت و معدن استان:

آذربایجان‌غربی ظرفیت هاب تجاری خاورمیانه را دارد

مدیرکل صمت آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی باید به سمت تجاری و صنعتی‌شدن حرکت کند، گفت: استان ما این ظرفیت را دارد که به هاب تجاری خاورمیانه تبدیل شود چرا که آذربایجان‌غربی سرزمین‌فرصتهاست.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، مدیرکل صمت آذربایجان‌غربی و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن که در سالن اجتماعات اداره برق ارومیه برگزار شد، گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران برای مجوز، تهیه زمین، تامین مواد اولیه، تامین ارز و صادرات باید از هفت خوان رد شوند که جای تاسف دارد.

 

حساب های بانکی معادن آذربایجان غربی چرا باید در تهران باشد؟

با اذعان به اینکه آذربایجان‌غربی راهی جز رفتن به سمت صنعتی‌شدن ندارد درحالیکه یک غبار بی‌توجهی و بی‌مهری برمعادن آذربایجان‌غربی نشسته است افزود : حسابهای بانکی معادن آذربایجان‌غربی چرا باید در تهران باشد، وی تاکید کرد البته ما اقدامات لازم برای انتقال آنها به استان را آغاز کرده ایم .

سرپرست صمت استان با ابراز تاسف از بکارگیری ۶۵ درصد منابع مالی در پایتخت ، مانع توسعه در استان‌ها می‌شود، تصریح کرد: لازم است اختیارات به استان‌ها تفویض شود.

 

سنگ‌اندازی در مسیر تولید خیانت به کشور است

پرنیان با بیان اینکه، برای جهش تولید باید مقدمات لازم مهیا شود اما بخاطر بروکراسی طولانی، تولیدکننده و سرمایه‌گذار دلسرد می‌شود، گفت: تولید را باید به سمت صادرات محور و تولید ثروت ببریم که بدون حل مشکلات و معضلات این بخش‌ها امکان دستیابی به این مهم، وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برای بهبود حال جامعه باید حال تولید خوب شود، افزود: تغییر نگاه و حرکت باید به سمت تولید باشد، سنگ‌اندازی در مسیر تولید خیانت به کشور است.

 

بررسی مشکلات ۲۵۰ واحد صنعتی و تولیدی

مدیرکل صمت آذربایجان غربی گفت : علی‌رغم اتفاقات و تغییرات سیاسی که در دولت حادث شد، جلسات کارگروه تسهیل آذربایجان غربی با برنامه‌ریزی منظم و مدون برگزار گردیده و افزایش چشمگیری را در تعداد جلسات نسبت به سایر استان‌ها شاهدیم.

صابر پرنیان افزود: رشد ۷۱ درصدی در تعداد جلسات کارگروه تسهیل استان در مقایسه با مدت زمان پنج ماهه سال ۱۴۰۲ نشان از نگرش جدی تیم اقتصای استان به موضوع تولید است.

وی اذعان کرد : مسائل و مشکلات ۲۵۰ واحد تولیدی صنعتی در ۵۳ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گرفته است که شاخص تعداد واحد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱/۶ برابر افزایش داشته است.

مدیرکل صمت آذربایجان غربی گفت : تعداد ۳۷۹ مصوبه در سال جاری در جهت رونق تولید برای حل مسائل و مشکلات واحدها به تصویب اعضای کارگروه تسهیل استان رسیده که از لحاظ کمی ۲۲ درصد رشد را نسبت به مدت زمان پنج ماهه سال گذشته شاهد هستیم.