رئیس خانه صنعت و معدن استان

توزیع عادلانه ثروت برای آذربایجان‌غربی انجام نشده‌ است

رئیس خانه صنعت و معدن استان با اشاره به مشکلات بخش صنعت و معدن استان افزود: توزیع عادلانه ثروت در آذربایجان‌غربی به درستی انجام نشده و این استان در بسیاری از شاخص‌های توسعه عقب مانده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، صمد جعفرلو در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن که در سالن اجتماعات شرکت توزیع برق استان برگزار شد، با بیان اینکه با بیان اینکه تولید کنندگان و صنعتگران افسران جنگ عرصه تولید هستند، تاکید کرد : ضعف در زیرساخت‌هایی همچون برق، آب و گاز در شهرک‌های صنعتی، وجود قوانین دست و پاگیر و بروکراسی طولانی اداری دست صنعتگران و تولید کنندگان را بسته است.

وی با تذکر عدم حمایت مالی بانک‌ها از صنعتگران و تولیدکنندگان استان گفت :  بانک‌ها یا اعتبار ندارند یا اختیار ندارند!

▪️تکلیف آذربایجان غربی در مورد کشاورزی یا صنعتی بودن روشن شود

جعفرلو با تذکر اینکه مسئولان، تکلیف آذربایجان‌غربی را در مورد اینکه آیا اقلیمی کشاورزی است یا صنعتی روشن کنند، افزود: دولت نه تنها کمکی به کشاورزان استان نمی‌کند بلکه حتی با صدور بخشنامه‌های خلق الساعه، زحمات کشاورزان را به هدر می‌دهد و جلوی صادرات محصولات آنان را نیز می گیرد و پتانسیل درآمدزایی و ارزآوری از صادرات را نیز به باد می‌دهد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان همچنین، برگزاری یکشنبه‌های تولید را موثر در حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی دانست و افزود: بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی باعث ایجاد انگیزه و اعتماد در جامعه صنعت و معدن شده است.

وی با بیان اینکه خانه صنعت و معدن پیگیر مشکلات صنعتگران و معدنکاران است، گفت: آذربایجان‌غربی در صنعت و معدن به سمت رشد و توسعه حرکت می کند که امید است دولت چهاردهم پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهد تا مسیر رشد در استانها هموارتر شود.

جعفرلو، با اشاره به مشکلات بخش صنعت و معدن استان افزود: ضعف در زیرساخت‌ها، عدم حمایت مالی بانکها از تولیدکنندگان، وجود قوانین دست و پاگیر و بروکراسی طولانی اداری، عدم بهره‌مندی از ظرفیت مرزهای مشترک با کشورهای همسایه از جمله عراق در توسعه صادرات از جمله معضلات و مشکلات بخش صنعت و معدن استان است.

رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان‌غربی در ادامه با بیان اینکه صادرات به اقلیم کردستان مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: عدم حمایت تامین اجتماعی و نبود مشوق‌ها در ایجاد اشتغال از دیگر معضلات است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر شرایط سخت اقتصادی و عدم حمایت از تولید و اشتغال و نبود پوشش بیمه در استان محروم آذربایجان غربی افزود: باید فکری به حال  زندگی کارگران بکنید و کارگران و کارکنان را دریابید.

رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان‌غربی ادامه داد: بسیاری از صادرکنندگان در پیچ و خم بازگشت ارز گرفتارند که باید تمهیداتی برای رفع این معضل نیز اندیشیده شود.