استخدام ۲۳۰ کارشناس اورژانس در آزمون آینده وزارت بهداشت

رئیس اورژانس آذربایجان غربی در مراسم جشن روز ملی اورژانس و فوریتهای پزشکی از استخدام 230 نفر کارشناس اورژانس در آزمون آینده وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، فرزین رضازاده در این مراسم ضمن تبریک روز ملی اورژانس ۱۱۵ و فوریتهای پزشکی با تشریح عملکرد اورژانس در طی سه سال گذشته گفت: اقدامات خوبی در خصوص توسعه زیرساخت های اورژانس در سطح استان صورت گرفته است که از جمله آن احداث پایگاه های اورژانس توسعه واحدهای فرماندهی عملیات از قبیل مرکز پیام، اتاق هدایت عملیات بحران، مرکز پایش مراقبتهای درمانی و توسعه اورژانس هوایی و توسعه آموزش کارکنان بوده است.

وی با اشاره به تامین نیروی انسانی پایگاه های اورژانس در استان افزود: در آزمون استخدامی سال گذشته سهمیه اورژانس استان ۷۰ نفر بود که با رایزنی که در هفته اورژانس با سازمان اورژانس کشور انجام دادیم این سهمیه در آزمون استخدامی پیش رو ۲۳۰ نفر خواهد بود.

رضازاده ادامه داد: با جذب این تعداد کارشناس اورژانس در استان، ما مشکل تامین نیرو در پایگاه های جدید نخواهیم داشت.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به فرسودگی ناوگان آمبولانسی اورژانس تصریح کرد: ۸۰ درصد هزینه های جاری ما صرف تعمیرات آمبولانس ها میشود که توجه اساسی وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور به نوسازی ناوگان در این زمینه را میطلبد.

فرزین رضازاده با اعلام اینکه از ۵۰ دستگاه آمبولانس صفر کیلومتر توزیع شده در کشور یک دستگاه سهم اورژانس استان بود افزود: با رایزنی و پیگیری که انجام دادیم قرار است از تعداد ۱۰ دستگاه آمبولانس جدید که توسط خیرین کشوری وارد کشور خواهند شد ۵ دستگاه به اورژانس استان اهدا شود.

وی در ادامه با تقدیر از اقدامات ارزشمند خیرین سلامت استان افزود: از خیرین سلامت تقاضا داریم به حوزه خرید آمبولانس برای اورژانس ۱۱۵ ورود نمایند چرا که ما بشدت محتاج خرید و تامین آمبولانس هستیم.