۴۱۲ کیلومتر روکش آسفالت و لکه‌گیری در آذربایجان غربی

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از اجرای ۴۱۲ کیلومتر روکش آسفالت و لکه‌گیری وتداوم جهاد آسفالت در محور‌های مواصلاتی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ایرچ دست نشان با اعلام خبر تدام جهاد آسفالت در محور‌های مواصلاتی استان افزود: طی سالجاری ۴۱۲.۸ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان با اعتباری بالغ بر ۴۸۰۰ میلیارد ریال روکش آسفالت و لکه گیری شد.

دست  نشان تصریح کرد: از این میزان آسفالت اجرا شده، بیش از ۲۰۹ کیلومتر طول روکش آسفالت بوده و بیش از ۲۰۳ کیلومتر نیز مربوط به عملیات لکه گیری ست.

وی اظهار کرد: همچنین به تفکیک از مجموع ۴۱۲.۸ کیلومترآسفالت اجرا شده طی ۶ ماهه گذشته از سالجاری ۱۱۸.۲ کیلومتر مربوط به راه‌های اصلی وشریانی و ۹۲.۲ کیلومتر مربوط به راه‌های فرعی و ۲۰۲.۴ کیلومتر مربوط به راه‌های روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی شهرستان ارومیه با ۱۰۵.۴ کیلومتر آسفالت اجرا شده، رتبه اول بیشتر میزان آسفالت اجرا شده در محور‌های مواصلاتی را دارد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه آذربایجان غربی جز استان‌های دارای مرز اربعین است، ۵۶کیلومتر از لکه گیری و روکش آسفالت اجرا شده به ارزش ۷۰۰میلیارد ریال در محور‌های منتهی به پایانه مرزی تمرچین بودع است.

وی با اعلام اینکه داشتن جاده‌هایی امن حق هم استانی‌های گرامی است، یادآورشد: باتوجه به اعتبارات و مجوز‌های اخذشده از سازمان فرایند برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار جهت اجرای ۲۰۰کیلومتر روکش آسفالت محور‌های مواصلاتی استان در قالب ۳۰فقره قرار داد به مبلغ ۴۴۸۰میلیارد ریال در حال انجام است.