کشت کرفس برای نخستین بار در شهرستان ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت: نخستین محصول کرفس کشت شده در سه هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان ارومیه راهی بازار مصرف می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، پرویز امجدی گفت: کرفس برای اولین بار در ۳ هکتار از مزارع این شهرستان با متوسط عملکرد ۷۰ تن در هکتار کاشت شده است که برای افزایش بهره وری آبیاری به صورت قطره ای آبیاری شده است.

امجدی افزود: کشت کرفس با گرم شدن هوا از اواخر اردیبهشت بصورت نشایی آغاز شد و برداشت از شهریور ماه تا پایان مهرماه  ادامه دارد و با توجه به اهمیت رعایت تناوب کشت، میتوان در مزارع آبی با استفاده از آبیاری با نوار تیپ کشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه بااشاره به اینکه رقم کشت شده در ارومیه خواص ویژه ای دارد گفت: این رقم نیاز به سفید کردن ساقه ندارد، سفید کردن  عملی است که به وسیله آن دمبرگ های کرفس رنگ سبز خود را از دست داده، ترد، ظریف و شکننده می شوند این عمل به وسیله جلوگیری از تابش نور خورشید به دمبرگ های کرفس انجام می شود.

کرفس به‌دلیل داشتن آب فراوان، می تواند پوست را هیدراته کند، کرفس دارای کالری کمی هست و می‌توان از این گیاه در رژیم غذایی برای کاهش وزن استفاده کرد، این گیاه به‌دلیل آنتی‌اکسیدان‌های مختلف دارای خواص ضدالتهابی است، همچنین در درمان زخم معده و مری نیز مؤثر است.