اتمام عملیات لایروبی بیش از ۵ کیلومتر از مجاری آبی شهرستان بوکان

مدیر منابع آب بوکان از اتمام عملیات لایروبی بیش از ۵ کیلومتر از مجاری آبی و مسیل های شهرستان بوکان طی مدت یک ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، عباس عباسی ضمن اعلام این خبر گفت: این عملیات که با استفاده از ماشین آلات شرکت آب منطقه ای استان در ظرف مدت یک ماه انجام شد.

️وی افزود: این عملیات با هدف جلوگیری و کاهش خطرات ناشی از سیلاب های احتمالی و افزایش ظرفیت آبگذری مسیل ها و رودخانه ها و لایروبی و بازگشایی مجاری آبی انجام شد.

️عباسی بیان داشت: این امور در مدت یک ماه فعالیت ماشین آلات نسبت به لایروبی بیش از ۵ کیلومتر از بازه های بحرانی مجاری آبی شهرستان مربوط به مسیل های روستاهای رحیم خان، بالادست شهر سیمینه، روستای حسین مامه، روستای زاواکوه، روستای اسکی بغداد، روستای قالوی باسودلان، روستای کانی رش و روستای گل بهی اقدام نمود.

️مدیر منابع آب بوکان همچنین افزود با پیگیری ها و هماهنگی های صورت گرفته توسط این مدیریت در ۲سال گذشته لایروبی مجاری آبی و مسیل های پرخطر ۲۱ روستای بخش های سیمینه و مرکزیرا انجام داده است که نقش مهمی در افزایش ایمنی این مجاری آبی و کاهش خطرات در مواقع سیلاب های احتمالی را بر عهده خواهد داشت.