اجرای عملیات ساماندهی و سمپاشی گونه های تاکسیدرمی موزه تاریخ طبیعی ارومیه

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخائرژنتیکی گفت: در راستای ساماندهی و حفاظت بهینه از نمونه های تاکسیدرمی موجود در موزه تاریخ طبیعی ارومیه، عملیات سمپاشی، کد گذاری و گردگیری نمونه ها و فضای محفظه ها انجام شد .

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، بهزاد شیرپنجه، با بیان اینکه سمپاشی نمونه ها بصورت دوره ای و با هدف جلوگیری از آفت زدگی و خرابی انجام میگیرد، افزود: به منظور ساماندهی فضای موزه نیز، غرفه ویژه برای نمونه های خزندگان و محفظه ها و دیواره های شیشه ای برای برخی نمونه ها ایجاد و نصب شده است.

وی تصریح کرد: موزه های تاریخ طبیعی از جمله اماکن فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تحقیقاتی و نمایشگاهی هستند که زیست بوم های مختلف را هر چه بیشتر به مردم معرفی کرده و موجب افزایش دانش و آگاهی مردم در زمینه حیات وحش و ارزش های اکولوژیک آنها می شوند.

شیرپنجه با اشاره به اینکه این موزه همه روز پذیرای عموم علاقمندان به حیات وحش و تنوع زیستی است، عنوان کرد: ضرورت حفاظت از تنوع زیستی و گونه های حیات وحش مهمترین هدفی است که در بازدید مردم از این موزه به آنها یادآوری می شود.

گفتنی است موزه تاریخ طبیعی ارومیه به مساحت ۴۵۰۰ متر مربع و با وجود بیش از ۷۰۰ تروفه از گونه های مختلف بومی و غیر بومی، یکی از بزرگترین موزه های تاریخ طبیعی کشور است که در سال ۱۳۹۱ افتتاح شده است. این موزه جنب پل آذربایجان، انتهای پارک ائللر باغی ارومیه قرار گرفته و بازدید از آن برای عموم مردم آزاد است.